|
|||
|
|||
Resa mellan Rafina och Aten
Hej
Vi kommer med färja till Rafina kl 12:10 en torsdag i Augusti. Hur tar man sig enklast intill Aten. Går det tåg eller bussar och var hittar man tidtabeller. /zeus |
|
||||
|
||||
Sv: Resa mellan Rafina och Aten
Ska ni till Aten eller till flygplatsen?
|
|
|||
|
|||
Hej
Vi ska till Aten /Zeus |
|
||||
|
||||
Hmm...finnes det mulighet til å ta båt til Pireus så ville jeg ha valgt det.
Tror ikke det går noen direkte buss, men krever et bytte. Det enkleste er vel å antagelig å ta bussen fra Rafina til flyplassen og så buss el. metro derifra. |
|
||||
|
||||
Jag känner inte heller till om det går någon buss från Rafina till Aten, utan att byta på flygplatsen. Kanske någon annan vet?
|
|
|||
|
|||
Både 2012 och 2013 när vi stod i hamnen i Rafina och väntade på vår buss till flygplatsen så kom det bussar med destination Athen på, hur ofta dom går och vart ändhållplatsen är det vet jag inte. Däremot vet jag att det är 25-30 km in till Aten från Rafina.
|
|
|||
|
|||
Hej
tack för tipsen, vi reser från Andros så därför blir det närmast att ta sig till Rafina. Vi har rätt så bra marginal med tiden så om det inte går en direktbuss så får vi väl ta en omväg om flygplatsen. |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
Vi har åkt buss från Rafina till Aten. Den stannade i närheten av Omoniaplatsen. Det gick att ta metro från stopp-platsen . Vi skulle bo nära Omonia så oss passade det bra då.
Lissi |
|
||||
|
||||
Fant denne som er fra sommeren 2013...så vitt jeg forstår
http://www.ktelattikis.gr/routes.php og andre veien.... http://www.ktelattikis.gr/routes.php |
|
|||
|
|||
Tack Ia
Då hoppas jag att den bussförbindelsen fungerar fortfarande.Vi ska vidare till Egina men vill passa på att spendera lite tid i Aten först |
|
||||
|
||||
Bare hyggelig.... tror nok den funker, var omtrent samme tider som året før der igjen.
Og nå vet jo flere av oss no nytt... som iallefall ikke jeg visste om Jeg planlegger også Andros i år, men det blir i slutten av Juni |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa! Masse |
|
|||
|
|||
Hej
Nyss hemkommen och längtar redan tillbaka såklart. Buss mellan Rafina och Aten fungerar utmärkt.Det kostadekostade 2,40EUR.Bussen utgår från samma ställe som flygbussen i Rafina hamn och slutdestinationen är i närheten av Viktoria tunnelbanestation. -Zeus- |
|
||||
|
||||
Jag ska också ta mej från Rafina (Tinos) till Egina, men i september. Men för mej så passar det utmärkt att åka via flygplatsen då jag lämnar av mitt resesällskap för första veckan och hämtar upp min barn för vidare resa till Egina. Längtar. Hur hade du det på Egina? Några foton här, eller en reseberättelse kanske?
|
|
|