|
|||
|
|||
Färja Santorini - Naxos
Hej!
Vi åker med Apollo nu på lördag kl. 08 från Landvetter. Någon som vet när färjan går från Santorini- Naxos? Hur lång tid tar den? / Annika |
|
|||
|
|||
Sv: Färja Santorini - Naxos
Hej,
Menar du Apollos transferbåt så måste du kolla med dem (brukar stå på deras nätsidor i infon om resan). Menar du att du ska ta dig i egen regi till Naxos och med de vanliga färjorna så går det en stor catamaran kl. 14.40 (framme på Naxos 16.20) och så går det en Blue Star färja klockan 15.30 (framme 17.30). Ha en trevlig resa! |
|
|||
|
|||
Åker du charter åker man (iaf förr) båten Alexander eller Naxos star. Be för bra väder, speciellt om det är sistnämnda båten... åksjukepiller rekommenderas varmt om man lätt blir sjösjuk
De brukar gå sent på eftermiddagen då det är många flyg med gäster till båtarna, blir något flyg försenat blir även båten det har jag hört. De gånger (2) jag åkt charter på det sättet har allt gått bra och båten avgick inte allt för sent, men det var ca 6 timmar att vänta i hamnen ena gången, andra var vårt flyg försenat samt redan en av de sista flygen o det var bara o gå direkt på båten vid ankomst till hamnen |
|
|||
|
|||
Okej..tack!! Sjösjukepiller är redan inköpt...och tas i tid oavsett vad jag anser om vinden blir så jäkla lätt sjösjuk....
/ Annika |
|
|||
|
|||
Förmodar att det är Apollos transfer...Hela resan är bokat via dem.
|
|
|||
|
|||
Glömde svara dig på restiden, har inte åkt Chrterbåten till naxos utan bara Paros.
Jag citerar därför apollos hemsida: "Transfer till Naxos från Santorini sker vanligtvis med båt på ankomstdagen och tar ca 3 timmar och 30 minuter. Avresetiden för båten från Santorini är ca 15.00, och kan ändras beroende på ankomsttiden för flyg." Källa apollo.se så blir allt rätt o riktigt De friskriver sig även med att övernattning på ut/hemresa kan förekomma |
|
|||
|
|||
Ok, tack!!
|
|
|||
|
|||
Tycker du skall ta Blue Star 15.30 om du lider det minsta av sjösjuka.
Kommer vara på samma båt |
|
|||
|
|||
Håller med Ia. De går dessutom som ett klockverk. Alltid! (om det inte blåser något alldeles katastrofalt mycket men då går å andra sidan garanterat ingen annan båt heller).
|
|
|