|
||||
|
||||
Bagageavgift Aegean Airlines
Hej alla kalimeravänner.
Om drygt en vecka bär det av för sommarens ö-luff. Underbart. Har dock en liten fråga. Vi köpte våra biljetter med två olika flygbolag. På hemvägen skall vi åka med Aegean Airlines, inga konstigheter med det det har vi gjort förrut. Men nytt för i år var att endast handbagaget ingick i priset. Resterande bagage skall betalas antingen på flygplatsen, kostar då 45€ (tror jag), eller att man förbetalar för 30€ ( tror Jag) . Problemet är att hur jag än vänder och vrider på vårat mail från Aegean eller vänder ut och in på deras hemsida så hittar jag inte hur vi skall gå till väga för att betala i förväg??? Är det någon som har erfarenhet av att förbetala bagageavgiften så får ni gärna säga hur ni gjorde. Tack på förhand Anna |
|
|||
|
|||
Sv: Bagageavgift Aegean Airlines
Hej!
Gå in på Aegeans hemsida och i vänstra kolumnen hittar du my booking. Klicka in dig där och då kommer du till sidan att logga in med bokningsreferens och efternamn och sedan hittar du add extra bagage och där gör du ditt val. Det är ju betydligt billigare att boka via nätet än på flygplatsen. Lycka till Margaretha |
|
||||
|
||||
Re: Bagageavgift Aegean Airlines
Stort tack Margaretha.
Ja det är alltid så mycket enklare när man vet var man skall leta |
|
|||
|
|||
Vi hade missat att boka extra bagage på vår inrikesflight nu i augusti. Det kostade 25 euro per person per incheckat bagage, vi betalade på flygplatsen.
|
|
||||
|
||||
Nu kapar jag lite här, sorry!
Vi har 1 bagage 23 kg gratis när vi flyger med Aegean i september. Har aldrig flugit med dem förr. Får man ändå ha handbagage? Ska det räknas in i 23 kg? Hittar inget på deras hemsida om det. Jenny |
|
|||
|
|||
På lågprisbiljetterna tillkommer bagageavgiften och på flexbiljetterna ingår 23 kg.Gå in på aegeans hemsida klicka på travelinformation och sedan baggage där finns information om vad som gäller och förutom incheckat bagage får man ha 8 kg handbagage enl info på denna sida.
Margaetha |
|
|||
|
|||
Citat:
Saver är precis som go light men med baggage. parga: För att vara helt hundra så gå till my booking o mata in ditt bokningsnummer o namn så ser du precis vad som gäller just din biljett |
|
||||
|
||||
Stockholm to Athens
bag Total baggage pieces: 1 1 free piece up to 23kg Så står det på min biljett, tur o retur. Inget om handbagage. Så då gissar jag att man inte kan ha något med sig, om man inte vill betala för det vill säga. Jenny |
|
|||
|
|||
Hej
Jo det kan du, handbaggage ingår alltid så du har precis som vi ett handbaggage å 8 kg samt en väska å 23 kilo som ingår, |
|
||||
|
||||
Tack så mycket, Mahava! Nu känns det mycket bättre!
Jenny |
|
|||
|
|||
Vi bokade detta flyg redan i början av året men det gick inte att boka några saver biljetter med vårt avgångsdatum men det kanske beror på att vi bokat enkel resa.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Den inrikesbiljett som vi har nu i september är Aegean med incheckat baggage.
Jag gick via Momondo och valde faktiskt Olympic eftersom det var markerat att bagage ingick och det var resfeber som hade biljetten. Men väl på resfeber så hade det förvandlats till Aegean men ingen info om bagaget så jag blev fundersam och tog skärmdumpar osv. som visade vad som var i erbjudandet. Det visade sig när allt var klart att det stämde. Det skiljde 49 kr i pris mellan Aegean utan bagage och Olympic med bagage och det visade sig vara Aegeabiljetter med bagage fast det är Olympic som flyger sträckan. Aegean med bagage kostade 13 kr mer än Olympic och alltså 62 kr mer än Aegean utan bagage. Ska man krångla till det eller Har man väl klurat ut bagagefrågan så är det betalningsavgift, betalkortsavgift, kreditkortsavgift och avdragen bankbetalningsrabatt som man måste ha koll på när man ska boka via dessa sidor. Blir man helt tokig till slut, eller |
|
||||
|
||||
Jisses! Annat var det förr när man bara beställde och betalade för en biljett. Idag är det rena vetenskapen.
|
|
|||
|
|||
Ja det är lite småknäppt alltsammans,ta tex med Aegean, när vi bokade så var saver billigare än go, trots att det är samma villkor utom just att go saknar bagage, hitta samma biljett till samma ungefärliga pris som saver biljetten på flygresor så var det go biljetten som det gällde, så där hade man blivit lite lurad
Men bästa och vårat stående skämt och sanning är ändå är att vi aldrig hittat billigare biljett med Norweigian eller Ryan, jämfört med "vanliga" bolag (lufthansa osv) det har alltid blivit dyrare när alla extra avgifter inräknats, vet inte om det har o göra med att vi alltid bokar i så god tid eller vad det är |
|
||||
|
||||
Så är det nog. De gånger vi åker med Ryanair har vi bara handbagage och käkar/dricker inget på planet. Då är det svårt att hitta nåt billigare, även om vi förbokar platser.
|
|
|