![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, då är jag på plats igen, på underbara Tilos. Efter en skumpig båtfärd packade vi upp och gick ner på Michallis och njöt av Sotsokakia, underbart gott. Nu har vi handlat hos Yannis och njuter på balkongen på Marinas, 14 dagar framför oss. Tilos är fantastiskt, imorn blir det vandring, måste väl bli favoritsvängen första dagen. Det är otroligt varmt här!
ElisabethK |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att höra! Räknar dagarna, om 20 ynka dygn är det min tur! Njut av allt och lämna lite till oss...
![]() Bea |
|
||||
|
||||
![]()
Låter underbart! Anar att favoritsvängen är upp till det lilla kapellet Àgios Joánnis, eller ... Tråkigt att vi kommer ner samma dag som ni reser hem - vilket inte är första gången.
![]() Fortsätt njut av livet! Och skicka gärna små rapporter. Sjöborren. ![]() Senast redigerad av sjöborren den 2014-09-01 klockan 10:59. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ja Birgitta, upp till kapellet o sen vidare mot Ghera, ravinen upp till höger o sen runt berget. Jag blir lika salig varje gång jag står högt där uppe, så otroligt vacker o stilla. I morgon hopppas jag på vandringen från Agio Andonis till klostret. Ny vandring denna gång blir från klostret till Eristos, blir nog bussen till klostret då eftersom den vandringen ska ta en stund. Bussen går endast dit på söndagar så då får det bli då. Någon som gått den sträckan?
Idag blev det lunch på Armenon, gr sallad, fava, korv o saganaki, otroligt gott. Ikväll får vi se vad deg blir, nu lite mys på balkongen. Vi njuter! ElisabethK |
|
|||
|
|||
![]()
Låter som ni har det helt underbart...
![]() En dag ska jag dit igen, nu vart jag ju riktigt sugen när jag läser om vandringarna ni ska göra!! HÄRLIGT!! Sunny(som snart ska till Amorgos igen).. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härliga Tilos
![]() Fortsätt att njuta och ser framemot lite rapporter! Ylva |
|
||||
|
||||
![]()
Låter toppen. Just nu ligger Tilos högst upp på min vill till ö-lista. Undrar hur ni gör för att klara vandringarna i värmen? För mig fungerar det inte i över 30 grader inte ens i mina bästa år var det möjligt med mer än 2-3 km i sån värme. Eva
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tilos är en pärla och det speciella morgon-och kvällsljuset får jag aldrig nog av! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag har inga problem att träna i värme. Här på Tilos har jag samma morgonrutiner som hemma, springer på morgonen, här sticker jag iväg när jag sett soluppgången som nu är vid 06.40, den missar jag inte här. Underbart att jogga längst hamnpromenaden och säga kalimera till morgonpigga ortsbor samt vinka till Maggi sol njuter på sin balkong på Eleni (eller hur Maggi). Efter brödinköp och långfrukost blir det vandring, igår varder väldigt varmt men har man bara vatten med sig så är det inga problem. Högt uppe fläktar det mer än på en solstol vid stranden. Tillbaka vid 13-14 tiden oftast, eller i alla fall där,det finns någon god lunch att inta. Mycket vatten med, då är inte värmen nåt problem, idag blir det ännu varmare känns det som. Maken ska få låna cykel av en snäll engelskman Ian som vi lärt känna, vi ska hämta den nu. Då cyklar han o jag vandrar, sen träffas vi under "resans" gång. Återkommer med vart färden gick. Middagen i går blev på taket på Gorgona, trots 4:e gången på ön var det första gången där. Helt underbar Moussaka, den bästa jag ätit. Mvh ElisabethK |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|