|
|||
|
|||
Tamarisken
Godmorgon! Åker till Naxos den 23:e Undrar hur tamarisken vid Paradiso?
|
|
|||
|
|||
Sv: Tamarisken
Vad menar du, undrar du hur den mår nu för tiden?
Den ser ut att leva livets glada dagar och att ha hälsan. Vi var där och åt middag en kväll i förra veckan. Maten var god och till bra priser med rejäla portioner. |
|
|||
|
|||
I fjol fanns inte ett barr på den i fjol.
|
|
||||
|
||||
Så här såg trädet ut den 14 juni år. |
|
|||
|
|||
Har gått förbi så många gånger men aldrig stannat där för en bit mat. Satt verkligen o ångrade mig förra året, när trädet såg för sorgligt ut. I år blir det garanterat ett stopp där för en bit god spenatpaj.
|
|
|||
|
|||
Oj sen Jannes bild har det verkligen frodats. Nu är den härligt lummig. När vi var där hade de även en trubadur som sjöng bl.a Pink Floydlåtar. Han stod med ryggen mot havet i solnedgången. Det var väldigt stämningsfullt!
|
|
||||
|
||||
Det kan jag verkligen tänka mig.
|
|
|||
|
|||
Vart är denna???
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Menar du trubaduren eller tamarisken?
Tamarisken står på stranden i Maragas med bord och stolar inunder, kvällstid är belysningen i trädkronan tänd. Mitt emot (tvärs över grusvägen) är själva tavernan. Den är stor och går ej att missa. Om du kommer från Agia Annahållet så åker du alltså mot Maragas. Innan du kommer till O Manolis taverna så har du Paradiso. Tavernan ligger ca 150 meter före O Manolis. Åker du buss hoppar du av I Maragas och går tillbaka mot Agia Annahållet, passerar O Manolis, går ytterligare 150 meter (ungefär) på höger sida har du då en stor taverna (Paradiso), tittar du åt vänster så står den stora tamarisken där. Hoppas du hittar den. Det är verkligen ett kanonställe. |
|
||||
|
||||
Det udda läget gör att jag gärna skulle jag lyssna på Pink Floyd där.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - 16 dagar från Nea Chora |
|
|