Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-13, 20:17
pysen pysen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Parga = mysigt?

Mysig och romantisk semester - då blir det nog att söka vidare i resekatalogerna...
Lesbos kan vara ett alternativ, om det fortfarande går resor dit.
Av de platser vi besökt i Grekland är det nog bara Parga som blivit en besvikelse när det gäller mat.
Kinesrestaurangen var tyvärr bäst.
Svara med citat
Gammal 2006-02-13, 22:50
Kimsan Kimsan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Tack för svaren!

...känner dock att jag blivit lite avskräckt vad gäller Parga.
Kanske vid nåt senare tillfälle. Är mer inne på Skopelos nu...

Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 08:12
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Synd att ni blivit avskräckta Kimsan....

Vi åkte till Parga på bröllopsresa i sista veckan i juni 2002 (midsommarveckan) och trivdes jättebra!!!
Visst fans det en del turister där - inte minst under helgen då båtarna från Italien och lediga greker (?) kom till byn men annars besvärades inte vi av turisterna. Däremot om man åker senare - juli/augusti kan man nog räkna med fler turister.

Maten upplevde inte vi som "dålig" utan helt OK - givetvis finns det skillnader men det finns nog överallt. Sedan kan man ju göra som Janne tippsade om - hyr en bil och åk runt någon dag och hitta egna pärlor.

Åker man charter så har man ju naturligtvis en hel del turister runt om kring sig - vill man "slippa" turisterna får man nog ta sig runt på egen hand och upptäcka mindre orter som kankse inte har blivit så "turistiferade" - eller vad anser ni andra som båtluffar t.ex???
Men jag tycker att det är trevligt med att sitta på en bar och se folklivet omkring sig. Det går nog att hitta någon litet eget romantiskt ställe vars man än är

I år är det femårsjubileum för mig och min fru och jag längtar tillbaka till Pargam - gjorde dumheten att ta fram diaprojketorn och Pargabilderna i helgen så nu får man försöka skrapa ihop till en ny resa i sommar

//Åke
Svara med citat
Gammal 2006-02-15, 18:09
Melan Melan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Jag var i Parga tillsammans med min pojkvän i början av juli förra sommaren! Att det var jobbigt mycket turister upplevde vi inte alls. Det var "lagom"! Lite folkvimmel vill man ju kunna spana in från restaurangerna på starndpromendaden! Maten var dock en besvikelse. Under hela veckan hittade vi inte en enda restaurang som vi gick till två gånger. Maten är helt okej men inget mer.
Stränderna är fina. Våran favorit blev den på L...kommer inte riktigt i håg namnet..även fast vi bodde precis vid valtos beach. Även bystranden är mysig..
Om ni vill ha en romantisk semester är Parga att bra val men Skiathos skulle vara ett ännu bättre val! Ännu mysigare stad, finare stränder och renare och fräschare! Vi var där året innan Parga och åker dit i sommar igen!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.