|
||||
|
||||
Sv: VAR PÅ SÖDRA KRETA?
Paleochora er OK, men jeg liker Plakias mye bedre, både byen og omgivelsene. Jeg er også enig med dem som vil prioritere Agia Galini framfor Paleochora.......
|
|
|||
|
|||
Jag håller med föregående skrivare! Kolla in Plakias, vi trivdes väldigt bra där.
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Malin |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Tack alla för era tips! Jag har nu spanat runt lite efter flygbiljetter och konstaterat att det inte verkar vara stora chanser att hitta något till Heraklion som passar. Däremot finns visst hopp om vettiga biljetter till Chania.
Det gör ju att Östra Kreta tyvärr faller bort från urvalet denna gång. Eftersom det endast handlar om en vecka så får det inte vara alltför meckigt att ta sig från flygplats till boendeort. Det var ju av den anledningen som Tilos föll bort denna gång. Men kanske kan det bli en tur till Västra Kretas sydkust. Vi håller tummarna. Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
20 minuters transfer... |
|
||||
|
||||
Men är det inte ganska öde där i början av oktober?
Masse |
|
||||
|
||||
Nej, inte när jag varit där i oktober. Nea Chora är en stadsdel i Chania.
Dessutom en utmärkt utgångspunkt för utflykter: Chora Sfakia och Aradiana, Omalos och Vita bergen, de tre stora stränderna på västkusten. Och Therisso! |
|
||||
|
||||
Nea Chora er absolutt ikke øde, Masse, det er s å trivelig der
- har bodd der i mars og siste uke i oktober! I år skal vi bo der siste uke i oktober igjen J e g anbefaler å bo på Arocaria eller Semeli for å ha den aller beste utsikten! - spesielt fra balkongen i 4 etg(Arocaria har heis) er den USLÅELIG |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi har bott i Nea Chora både i december och i januari. Inte dött och mång tar ett bad varje morgon, Birgitta |
|
|||
|
|||
Nea Chora är precis i min smak....Lagom med allt...Närheten till Chania centrum, en fin liten fiskehamn, mysiga tavernor och en helt ok strand för morgon och kvällsdopp. Grekisk vardagscharm när den är som bäst. Sen har man lätt att ta sig med buss till de fina stränderna i Kalamaki. Just närheten till Chania ( 15 min promenad ) gör att man hinner utforska även de lite mer "icketuristiska" delarna av stan bortom venetianska hamnen .
Lissi - en vecka därifrån idag |
|
||||
|
||||
Oktober är en perfekt månad på Kreta. Det är inte alls öde.
|
|
|