Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-11, 19:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard 11 september

Den 11 september 2001 flög ett gäng flygplan in i Word Trade Center. Då satt jag chockad på Tilos.

Den 11 september 2003 mördades Anna Lindh. Då satt jag chockad på Santorini.

Vet inte varför jag nämner det, kanske för att jag alltid tänker på dessa tragiska händelser just idag, varje år.
Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 19:49
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: 11 september

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Den 11 september 2001 flög ett gäng flygplan in i Word Trade Center. Då satt jag chockad på Tilos.

Den 11 september 2003 mördades Anna Lindh. Då satt jag chockad på Santorini.

Vet inte varför jag nämner det, kanske för att jag alltid tänker på dessa tragiska händelser just idag, varje år.
Den 11 september 1973 skedde militärkuppen i Chile då Salvador Allende störtades av Augusto Pinochet och fotbollsstadion i Santiago förvandlades till ett enormt fängelse där meningsmotståndare torterades och dödades. Jag gick i gymnasiet och vi skulle ha spanska när vår lärare kom in grå i ansiktet och berättade de hemska nyheterna. Glömmer det aldrig.
Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 20:05
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Förfärlig månad just när det kommer till katastrofer ( både politiska och opolitiska). Den 28 september förliste Estonia. Minns så väl känslan då jag upptäckte att bilarna fortfarande körde ute på gatan (det kändes för ett tag som om livet stannade till). Här i Uppsala var det så tyst så tyst...ingen pratade eller skrattade på gatorna längre. Alla var berörda indirekt eller direkt.
Alla de ovanstående händelserna är händelser som påverkat Sverige och världen på ett förödande sätt. Samtidigt är september så vacker tycker det hela nästan känns lite kusligt. Lätt att bl nästintill skrockfull över denna månad.

Senast redigerad av Thira den 2014-09-11 klockan 20:14.
Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 20:13
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Nu tar vi det positiva med dagen! Min kära syster har namnsdag och spiller inte! Dessutom fyller vår vän Dimitris år. Vi har nyss återvänt från Ierapetra, där vi uppvaktat honom på 9-årsdagen. Till allas glädje sjöng vi "Ja må han leva" och hurrade fyra gånger. En trevlig kväll i 25-gradig värme.
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 00:26
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Det är lika som 28/2 och 26/4 1986.

Eller rättare sagt lördagen 1/3 när nyheten om att Palme mördats väckte en på morgonen.
Och måndagen 28/4 när det officiellt meddelades från Sovjetunionen att kärnkraftverket i Tjernobyl hade havererat.

Inte att förglömma 26/12 2004 när Tsunamin drog fram i Indiska oceanen. Och 28/9 1994 med Estoniakatastrofen.

Det är sex stora händelser under åtminstone min livstid väcker till en del eftertanke när datumen passerar.

Utöya 22 juli 2011 ger fortfarande bara kalla kårar vig tanken och när man är i Stockholm och passerar Bryggargatan på Drottninggatan blir man förundrad av att ingen ens blev skadad i samband med bombattacken den 11/12 2010. Det kommer absolut att ändra sig på något vis, det är helt säkert. Hur, det får tiden visa.
Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 06:57
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

[quote=Kalimera;342981]Den 11 september 2001 flög ett gäng flygplan in i Word Trade Center. Då satt jag chockad på Tilos.

Jag var också på Tilos då och undrade en lång stund varför folk stod och tittade på filmen "Skyskrapan brinner" på resebyrån .
Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 09:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Den 11 september 1978 förolyckades vår svenske formel 1 förare Ronnie Pettersson på Monza (som jag passerade med bil just igår). En chock för mig, som då var 16 bast och Ronnie var värsta idolen.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.