|
||||
|
||||
Nu
har jag röstat och fullföljt min demokratiska skyldighet - gratulerar mig själv till vinsten i livets lotteri - att få födas i Sverige och att ha rätten att få lägga min röst är ju bara en lycklig slump inget jag på något sätt förtjänat - det råkade ju bara bli så - och det är jag tacksam för !
Blev också glad att se vallokalen full , vi fick köa , och att det varit en strid ström hela dagen! Trevlig valdag på er ! |
|
||||
|
||||
Sv: Nu
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Det verkar det som... ser bra ut just NU..
|
|
||||
|
||||
Jag är ordförande i mitt valdistrikt. Jag kan stolt konstatera att min vallokal hade näst högsta valdeltagandet i Gävle Kommun. Och det i en stadsdel som inte är känd för högt deltagande. / lite värme för mej, i ett annars ganska kylslaget Sverige...
|
|
|||
|
|||
Ja, man kan undra hur den nya regeringen och oppositionen ska hantera det nya och starka läget för SD som så massivt vågmästarparti i riksdagen nu. Det här blir en svår situation. SD skulle ju, de fakto, kunna omkullkasta den nya regeringen direkt, ifall de väljer att inte rösta fram deras budget och istället välja att lägga sin röst på de borgerliga partiernas förslag (sen tror jag faktiskt inte alliansen kommer att tillåta det). Jag inbillar mig att de borgerliga partierna kommer att lägga ned sitt budgetförslag för att på så sätt undvika SD:s (i denna så avgörande fråga) makt som vågmästare. Detta blir den första stora och svåra frågan att hantera.
Senast redigerad av Thira den 2014-09-15 klockan 07:24. |
|
|