|
||||
|
||||
Hemma från Skiathos.
Vi har haft en underbar semester på Skiathos.
Bodde på Fengeros Village, Den berömda backen upp var lättare än vi fått en uppfattning om. Mycket trevliga bröder som äger det samt var rent & fräscht. Bra väder Lördag-Tisdag med ca 26-28grader & sol. Onsdagen bjöd på mycket regn mellan kl 9-15 men sen sprack det upp & kvällen blev fin. Åska natten mot Torsdagen. Torsdagen var blandad mest moln men lite duggregn runt lunch men solsken sista timmarna. Fredagen blev det åter sol & kanonväder. Summa = Nöjd Försökt hinna med så mycket man kan på en vecka, Promenerat runt väldigt mycket i staden. Hittat bra restauranger bredvid huvudgatan, bästa var nog "Taverna Folia" åt en god Beef Stifado där! Som lunch rekommenderar jag starkt att gå till "No Name" dom har grymt goda Gyros! Avslutade vissa kvällar på Andersson Bar med några goda daiquiris. Flygintresserad som man är vart det nån timme vid flygplatsen, Häftiga landningar & starter. (Fredagar mest plan) Hyrde bil på Torsdagen. Var till Koukounaries beach, Käkade lunch i Troullos åkte över till Megali Aselinos. Sen åkte vi upp i bergen till det jag så gärna ville hitta St John´s hidden monestray - Krifo. Började att man fick gå igenom Klostret Ekklisia Panagia Ikonistria, Bakom det finns en stig, Följer man den kommer man till Krifo. Tog ca 50min att gå fram & tillbaks. Av den gamla delen fanns någon mur samt någon vägg kvar av. Var uppbyggt en ny Skola eller Kyrksal på platsen. En annorlunda utflykt men klart värd besväret om man tycker om att promenera! Avslutade dagen att köra över bergen till Evangelistria Monastery, Dagens höjdare. Köpte med oss hem både vitt & rött vin därifrån. Det var en summering av våran semester Lägger upp några bilder här. Fler bilder finns under min profil för den som vill se! St John´s: Utsikt över staden uppifrån klocktornet: Hotellkatten Balou 15år. Fiskebåt vid flygplatsen. Flyg på G in. Evangelistria. /Mange |
|
||||
|
||||
Sv: Hemma från Skiathos.
Citat:
Kul att ni hittade till St John! Citat:
|
|
|