|
|||
|
|||
hotel calderan
planerar vårsemester på Santorini och vi vill bor vid calderan... dyrt kan jag tänka mig men vill gärna uppleva den unika och fantastiska utsikten! Vad har ni för förslag och tips på bra boende?
/Emma |
|
||||
|
||||
Sv: hotel calderan
Har tyvärr inga tips. Har själv suttit och kollat ett tag eftersom jag håller på att uppdatera Santorini, men utbudet är så stort att det svårt att välja.
|
|
|||
|
|||
Vill ni bo billigt men charmigt och ha en fantastisk utsikt från gemensam terass boka hos Maria http://www.roomstoletmaria.gr/ Sciorocco är ett annat jag kan rekommendera där vänner alltid bor och som tom. har pool http://www.scirocco-santorini.com/index.php?id=523 Annars kolla in Hotel Keti som är ganska enkelt men har calderautsikt. Caldera Butterfly är ett annat med ganska ok priser.
Vill ni bo bättre och kan betala lite mer rekommenderar jag definitivt Hotel Kavalari eller Aroma Suites med dom har inte pool. Vill ni ha pool kolla in Panorama Suites. Ingela |
|
|||
|
|||
Re: hotel calderan
Tack för svar o tips,ska kolla upp dem! Bra med personliga tips då det precis som Janne skrev finns ett stort utbud! Man blir lätt lite förvirrad, i alla fall vi! men det är så vackert att man får ont i både mage och ögon....
/Emma |
|
||||
|
||||
Sv: Re: hotel calderan
Först kanske du ska bestämma var du vill bo, då blir utbudet något mindre.
|
|
|||
|
|||
hmm... ja det var just det.. var vill vi bo?! Vi har bara varit inriktade på den fantastiska utsikten och inte så noga kollat upp vart. Men det finns säkert någon här som kan råda oss!
/Emma |
|
||||
|
||||
Vi bodde några nätter i Firostefani, med en fantastisk utsikt över calderan. Personalen väldigt trevliga och såg till att man skulle trivas där. Det tog ca 10 att promenera in till Fira utmed Calderan.
http://www.villailias.gr/ /Annelie |
|
||||
|
||||
Ja, det kan man minst sagt säga.
|
|
|||
|
|||
https://www.booking.com/hotel/gr/art...ent.en-us.html
Där bode vi senast, ligger uppe i Imerovígli fantastisk utsikt över Calderan, fina o moderna lägenheter, jättetrevliga ägare (de pratar inte Engelska men det var inga problem) ingen pool dock men terassen är fantastisk (gemensam terras men det är in alles två rum så det gör inget) , dessutom billigt om man jämför med andra boenden vi kikade på med samma utsikt (vi betalade 70 per natt, så billigt är relativt i detta sammanhang, men det var helt klart värt ) . Tänk på att boka i tid, vi kikade på boenden i Mars för September o det var i senaste laget, mycket var utsålt redan då, att boka ett år i förväg är nog inte fel i detta fall . |
|
||||
|
||||
Det tyckte jag var billigt. Läcker utsikt!
|
|
|||
|
|||
Den var grym , man kunde lätt bli sittande någon timme eller två
|
|
|||
|
|||
Artemisia såg ju jättefint ut och 70 euro var billigt. Nästa år ligger det på det runt ca 120 natten tyvärr..
Ingela |
|
|||
|
|||
Hrm det va ju synd de höjde :/ o de tar bara bokningar via booking.com när jag mejlades med dem i mars, nåja med den utsikt o standard som jag nu vet det är hade jag nog fortfarande tyckt de va ok pris, men för runt hundringen börjar man ju hitta ställen som har pool o så.
Glömde att mitt tips att boka året i förväg gäller bara calderautsikt, i övrigt var det gott om rum tycker jag o de var tjockt med uthyrare i hamnen |
|
|||
|
|||
Tack för tips! ska kolla upp dem mer noga! Alla ser ju fina ut och utsikten är bara såå fiiin.....vill sitta där och bara vara o titta o förundras o vila mina ögon på havet o himlen o båtarna....Jag kan nästan känna känslan redan fast jag aldrig varit där!!
Förresten vad säger ni om Santorini i maj? Visst blir det bra eller är det redan tjockt med turister? Vill helst slippa den värsta trängseln! /Emma |
|
||||
|
||||
Sv: Re: hotel calderan
Citat:
Berätta gärna vad du bokade, när du har bestämt dig. |
|
|||
|
|||
Hej
Maj och från mitten av september brukade vara månaderna med mindre turister.....förr... Och det ÄR mindre turism generellt men vi var överhopade med Kineser i Maj och September i år (lite väl mycket faktiskt) så var beredda på att det kommer att bli liknande nästa år för de har redan bokat upp många hotell. Fortfarande kan man vara helt ensam i Pirgos, Emborio och Megalochori i Maj och om ni tycker det blir lite för mycket folk, ta bussen dit! Ingela PS. Villa Ilias är som är nämnd är också bra och ligger i Firostefani. |
|
|||
|
|||
måste bli i maj å pga. jobb ....hoppas på liten mängd turister! hmm säger jag o kommer på att vi är ju själva turister nåja, återkommer när vi bestämt oss! tack för svaren
/Emma |
|
|