![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
En time out för att vidga vyerna och även se andra länder är säkert sunt. Vem vet, kanske kommer Greklandslängtan åter snart. Ha en bra timeout! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag ska vara i Grekland längre tid än max 3 veckor, då vill jag hyra ett hus eller lägenhet där det finns ett vardagsrum och ett riktigt kök så att jag kan leva ett riktigt vardagsliv och kunna laga måltider "hemma". Att sitta taverna varje dag både lunch och middag tröttnar vi till slut på och eftersom vi gärna vill åka tidig vår och i slutet av september och oktober så är vädret inte alltid gjort för balkongsittning. Att då bara ha en säng att sitta i blir tråkigt! Nu kändes det inte alls så denna gång för vädret var fint, men för mer än tre veckor får det bli ett annat boendealternativ.
Vi åker ju också till andra ställen. I år blev det Polen 2 ggr och det var jättefina resor! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
För oss blir det Rom om tre veckor och sedan en Lanzaroteresa v. 10.
![]() Fast Greklandssuget har redan satt in, jag hänger över bokaknappen till Skiathos i september. Men känner ju att jag borde avvakta lite för att se vad som händer under sommaren, det är långt dit.... ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst har jag varit trött på Grekland några enstaka gånger i mitt liv. Konstigt annars efter 40 års tids förälskelse i detta underbara land. Att leva och ha bott där var påfrestande vissa vintrar och andra perioder. Längtade då till Sverige.
Att ta time out…! Ja ibland är det nog klokt för att få lite distans och att ha tid för reflektion tänker jag. Speciellt för er som reser dit ofta eller stannar längre perioder eller år. När jag gjort avstickare till andra länder saknar jag alltid vissa saker. Att kunna prata grekiska , musiken, kulturen /maten och de underbart gästfria grekerna. Greklandskänslan. ![]() ![]() ![]() Kunde vara intressant att få höra vad det är ni känner er eventuellt trötta på Berra?...... Lite nyfiken bara? Kanhända det ändrar sig med tiden som det gjort för mig. ”Grekland i mitt hjärta ” även om det ibland finns eller funnits motstridiga känslor. Men var finns paradiset på jorden? Inget land är perfekt. Efter 3 till 4 års vistelse i ett land kommer nog de flesta fram till att jämföra kulturerna och hamna i de kritiska tankarna om var de vill bo eller resa vidare till. Respekterar ER känsla bara. Men hoppas ändå att er Greklandskänsla vinner med tiden! ![]() // Marja |
![]() |
|
|