![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Underbar bild! Tyvärr är OTE igenbommat. Det var något speciellt med den gamla inrättningen, och farbrorn som alltid satt utanför.
Kul att höra om alla växlingshistorier. Visst är det ett underbar land. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Kalimera;345677]Underbar bild! Tyvärr är OTE igenbommat. Det var något speciellt med den gamla inrättningen, och farbrorn som alltid satt utanför. /QUOTE]
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Så här såg Annas bod på Fourni ut år 2002. Lite rörigt, men hon visste vad hon hade. Och så här såg boden ut 2003 när Cia hade varit där och städat. Apropå Fournis kajkar, dom är livsnödvändiga för befolkningen eftersom färjorna är ett orosmoment. Vilken färja kommer att gå nästa månad, vilka färjor nästa år? Sånt vet man inte, men kajkarna går alltid. År 2002 skulle vi åka från Ikaria till Fourni. Taxin som vi tog från Armenistis körde oss till Ag Kirikos och lämnade av oss, inte vid en färja utan vid en kajk. Den här går till Fourni, sa han. Vi var inalles nio personer, vi två och sju grekiska kvinnor. Samt frukt, grönsaker, ölbackar, retsinakartonger m.m. Vi passagerare fick sitta ute på små bänkar, det enda ställe vi rymdes på. När vi kom fram ville vi betala. Nja, får jag 3 Euro totalt. När vi kom till Toula Studios frågade hon vilken färja vi hade åkt. Det fanns ju ingen i närheten,,,,, Så här ser bankomaten ut på Fourni. Den såg så JÄTTESTOR ut när den hade installerats på huvudgatan halvvägs upp till torget. Så nu behöver man inte anlita kajken för att bli stadd i kassa. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
TACK snälla för bilderna av Anna och hennes affär.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() (Fast jag kan ge mig den på att Anna "städade" igen när du åkt, för hon hittade säkert inte som hon brukade ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nästa år när vi kom tillbaka hade hon "städat". Så att hon hittade sina saker. Men i år hade hon troligen överlåtit affären till en yngre tjej. Som hade samma ordning som Cia. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det vore ju en ide det.`Kanske var det för att jag städade ,som jag fick så bra pris på rummet. 15€ natten !!
Måste också tala om att hon hjälpte folk med nån sorts självdeklaration ,där vid kassadisken. |
![]() |
|
|