![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Tur att man nu får göra som man vill! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Problemet är inte semester o ledighet. Problemet är att man inte kan vara ledig, så mycket man skulle vilja i den befattningen jag har. Ingen tar hand om mina arbetsuppgifter, när jag är borta. Allt ligger på hög, när man kommer åter.
Förstå mig rätt, jag klagar inte, då jag har ett superbra jobb, som jag trivs med, men ibland hade det varit skönt med ett mindre kvalificerat arbete, som inte kräver planering även utanför arbetstid. Men då skulle man väl inte ha råd att åka lika ofta iaf... ![]() Hur man än vänder sig, har man ändalykten bak! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi ska ju alla tillbaks till realiteten efter våra resor. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Så jag går absolut inte miste om något trots att jag jobbar hela sommaren... sen grädden på moset att dra iväg till GREKLAND på hösten, då får jag det bästa av två världar! Men det är ju tur vi är så olika vi människor.. då blir det aldrig för trångt i Grekland!.. ![]() Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Flygstolar bokade hos SAS för juni/juli nästa år!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Plötsligt vart jag jättesugen på att kombinera NAXOS med IOS i april/maj och hoppa AMORGOS eftersom jag tillbringat 8 veckor där i år och känner mig väldigt nöjd med den tiden jag fått där... jag älskar Amorgos men min äventyrslystnad gör hela tiden att jag vill utforska nya öar!..
![]() IOS verkar ju att vara en fantastiskt vacker ö, kollat på bilder här och läst en del om ön...vad tror ni om det? Båtförbindelserna mellan Naxos och IOS verkar goda dessutom... När det gäller boende så har jag förstått att det står många roomsare i hamnen, är det så fortfarande? Vill nog bo i Chora isf ser fantastiskt ut! Kom gärna med tips om ni har några! Sunny (som planerar för fullt.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
12-an! Du har väl resebrevet om Ios? Där finns väl en synpunkter tror
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Ylva A;346247]12-an! Du har väl resebrevet om Ios? Där finns väl en synpunkter tror
/ Jannis[/QUOTE Vilket resebrev menar du, det finns väl flera?! Nu vet jag vilket du menar.. ![]() ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-26 klockan 21:08. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Sunny, som nog ska stanna i 6 månader i Grekland..från och med april... ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt att du redan har biljett och har kommit så långt i planeringen. Det ÄR trevligt när man har en resa att tänka på. Och Grekland har ju så mycket intressant. Jag har redan "planerat" många kommande resor trots att jag inte har en aning om när nästa blir.
![]() ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Hoppas att du Anne också kommer iväg på en trevlig resa framöver.. ![]() Kul att du uppskattar mina rapporter när jag reser, vad GLAD jag blir!!.. ![]() Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har följt med på Dina resor. Jag blir verkligen inspirerad av hur du beskriver dina upplevelser. Tyvärr har jag inte varit så bra på att ge support, men jag ska bättra mig. ![]() ![]() Jag har personligen Naxos som "hemmahamn". Här finns allt jag kan önska! Fina stränder, bra båtförbindelser, genuinitet, fin chora, många byar,vacker natur, bussförbindelser, folkliv, ensamhet, vandringsmöjligheter, smultronställen m.m. Vad gäller Ios är det en av mina verkliga favoriter. Jag var där för första gången 1981 och det var fantastiskt! Jag har förstås andra behov av upplevelser idag och jag upplever på något sätt att Ios har följt med mig i min utveckling. Ios chora, är otroligt fin och kan bjuda på upplevelser för alla åldrar. Det finns många möjligheter att vandra. Stränderna är underbara! Jag har bott på flera hotell på Ios, Avanti är ett riktigt bra boende, Tomas och Margarita är riktigt bra värdar. Det är dessutom nära till allt. Kolitzani view, med ägarna Elisabeth och Michalis är också ett fantastiskt bra alternativ (otroligt fin utsikt). Jag har också bott på Olgas nära hamnen Gialos och de har bra rum med utsikt, till ett mycket bra pris. I sommar kommer jag att återvända till Ios och jag längtar till det lilla torget bakom kyrkan, där det spelas levande musik, syrtaki. Restaurangerna är också helt fantastiska, Katogi är min favorit! Ha det så bra! Lena (som har det bra, men som ändå unnar mig att drömma om min nästa Greklandsresa) ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen vill jag dra till Ios och bo där någon vecka, tänker nog inte förboka utan förhandla på plats i hamnen, vet att man kan få ner priset något då! Tack, för tips om hotell osv....får se vart jag hamnar till sist! Känns lite mer spännande då!!.. ![]() Sunny, som också har det bra, men längtar till ljuvliga Grekland ändå!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag har redan förbokat på Ios, för jag vet var jag vill bo och jag har inte möjlighet att ta ledigt när jag vill, utan jag får anpassa mitt resande till när det funkar jobbmässigt. Jag har också funderat på att ha en "egen vecka" efter det att maken måste hem och jobba. Jag tror att jag förlägger denna vecka på Naxos. Förra sommaren blev det Tinos och jag ångrar inte en sekund. Höstliga men glada hälsningar från Lena! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Tinos är verkligen också en underbar ö,som jag besökte första gången förra hösten, dit måste jag ju också igen... hmmm.. ![]() Förresten brukar de från hotell Avanti och Kolisani view också stå i hamnen när båtarna kommer? |
![]() |
|
|