![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla snälla kommentarer!
Ja Inkfish vi kommer att bekosta det själva, vi skulle få ett bättre pris eftersom vi kommer med fem stycken. Tack snälla för ditt generösa erbjudande! Som du säger Monica katterna är så lätta att älska, de visar att de tycker om oss och blir så glada när vi kommer hem. Jag köper speciell mat för kattungar till dem så jag är säker på att de får vad de behöver. Ett Kinesiskt ordspråk säger att den som inte gillar katter var råtta i sitt tidigare liv. |
|
||||
|
||||
![]()
Ytterligare ett ordspråk:
"Hundar har herrar. Katter har kamrater" Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Tips på billig och populär mat, om man inte tycker att det är besvärligt:
Fiskhandlarna kan ibland ha småfisk för 1 euro/kilo eller mindre, inte sällan gratis i slutet av veckan. Stor kastrull + koka fem minuter + blanda i öveblivet ris, orzo eller makaroner. Rör om ibland. Man behöver inte rensa eller fjälla fisken. Det blir en gegga som jag inte vill bjuda mina gäster på, men katterna är oerhört nöjda. Jag har alltid några burkar i frysen. |
|
||||
|
||||
![]()
Monica: Nu börjar det likna nåt på Kalimera - recept på kattmat
![]() Dettis: det absolut bästa man kan göra för kattsituationen i Grekland är att kastrera en katt - och ni kastrerar fem! Jag kan inte säga hur beundransvärt jag tycker att det är. ![]() Bra att där är så många honor, de är ofta tuffa. Har ni tur kommer de att försvara reviret mot inkräktare så att ni slipper objudna middagsgäster. Hur behjärtansvärt det än är kan man inte mata hur många katter som helst. (Blir inte riktigt klok på om jag får vara med eller inte, men om jag får det, PM:a mig ett kontonummer och prisuppgift när det närmar sig. Det vore bara roligt att få göra en liten insats för en grekisk katt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Ja, och det låter ju som om dettis redan blivit en väldrillad tjänare ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart Inkfish, jag hör av mig!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ser framemot det, dettis! Ska fortsätta följa de fina katterna på din blogg
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Den dagen jag flyttar ut på landet igen då ska jag skaffa mig minst två katter... gärna en från Grekland är drömmen, kanske jag kommer förbi hos Er och köper en, nästa gång ni får kattungar!.. ![]() Fantastiskt också att du tar hand om katter trots att du är allergisk! Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |