|
||||
|
||||
Planering för resa 2015
Det är nu det börjar…. planeringen, längtan till, med bokningar mm… Det är nästan lika härligt som själva resan! Jag bara älskar planeringsfasen! ALLT är fortfarande möjligt! Så många ställen jag vill besöka, härliga stränder, god mat och fina vyer.
Den stora frågan innan man börjar rodda med allt som behövs göras är vart man ska åka. Till öarna, eller till fastlandet? Flera öar under samma resa, eller till en endast ö? Återvända till en ö jag redan har besökt, eller välja ny ö? Jag skulle tycka att det vore kul att höra vad ni tycker jag ska ta vägen för en veckas resa till Grekland sommaren 2015. Så skriv ett resmål som du kan tänka dig att presentera för en annan resenär. Tipsa gärna på boende, restauranger, utflykter, med mera. Tack på förhand! |
|
|||
|
|||
Sv: Planering för resa 2015
En vecka... då får det bli Alonissos!
|
|
||||
|
||||
Ditt förslag: Alonissos. Har du varit där? Berätta gärna din upplevelser på det resmålet. Logi, mat, utflykter. |
|
||||
|
||||
En vecka!?
NTilllnågon av öarna med direktflyg förstås. u är de flesta andra bortsorterade. Lycka till! |
|
||||
|
||||
Mitt förslag är
- att du bokar en resa till Karpathos (finns direktflyg dit) - att du väljer att bo i Piagadia, som har lagom liv och rörelse och tavernor - att du hyr fordon, gärna moppe så att du känner närheten till naturen, upplever värmen och dofterna - att du med ditt fordon åker några dagar till öns helt underbara stränder (Achata, Apella och Kyra Panagia) och bara njuter av sol och bad - att du ett par dagar åker runt på ön och njuter av härlig och vacker natur och stannar och strosar runt i några av de små mysiga byarna - att du, om du har några dagar utan fordon, tar bussen till t ex Ammopi som är en strand 20 min från Pigadia med buss, och badar, solar och äter en god lunch på tavernan Calypso, eller ..... - att du tar en endagsutflykt till den helt unika bergsbyn Olympos där matriarkerna styr. Kolla gärna lite Karpathosbilder under min profil. Trevlig resa! Masse |
|
|