|
||||
|
||||
Letar ställe för en medtiationsresa
hej alla fina Kalimeravänner,
I september 2015 planerar jag att hålla i en meditation/yoga/andlig utvecklingsresa på 4 dagar. Min fråga till er är om ni vet något ställe på Paros, Anti, Agistri som kan tänkas lämpligt. Det som jag letar efter är ett litet hotell som även har "konferansrum" som kan användas till ovannämda aktivter, även tillgång till utomhusyoga är önskvärt. Detta skall helst inte vara i något stort charterkomlex, utan litet och gemytligt. Alla förslag tas med stor tacksamhet emot. Tack på förhand Anna |
|
||||
|
||||
Sv: Letar ställe för en medtiationsresa
Jag vet att Ola Schenström brukar ha Mindfulness på Kreta,i september tror jag...
|
|
||||
|
||||
Tack metaxaHasse
|
|
||||
|
||||
Folegandros Chora känns som en perfekt plats. Eva
|
|
||||
|
||||
Är själva resan fyra dagar?
|
|
||||
|
||||
Janne, japp, själva resan på plats för deltagarna är 4 dagar, antal deltagare ca 15 st.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Håller med Kalimera.
Egiali på Amorgos har man spa och konferensanläggning. Och en fantastisk ö att vara på (och meditera) Birgitta. |
|
||||
|
||||
Fast spahotellet i Egiali är rena lyxhotellet. Jag tror att det är svårt att kombinera önskemålet "konferensrum" med litet och gemytligt, semlan.
Högt uppe i Potamos ligger Uranos studios, som jag har för mig tidigare har haft yoga. Isåfall borde där finnas något lite större utrymme. Men även det är urtjusigt, förmodligen med priser därefter. |
|
||||
|
||||
Citat:
Ett boende med konferensanläggning i Sverige är inte heller billigt. Jag vet. Birgitta, som ändå hittat bra o billiga konferensanläggningar (i Västerbottens inland) |
|
||||
|
||||
En bekant till mig var på Tangokurs i Molyvos den här sommaren så där finns det möjligheter till inte allt för dyr inkvartering med konferensrum. Googla på Molyvos och närområdet så får du säkert upp en del förslag. Riktigt trevlig miljö med många bra grekiska tavernor utan turistanpassad mat och så finns kvinnokoperativet i Petra.
Eva |
|
||||
|
||||
Varför inte här på Peloponnesos? Här i Messinien finns många fina ställen nära fina stränder
|
|
|