![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kalispera, kalispera!
Vi funderar starkt på att boka charter till Tilos i sommar efter inspiration från alla entuasiastiska Kalimeravänner. ![]() 1. I forumet skriver ni alla bara om Vings olika hotell. De verkar härliga, men alla ligger en bit upp. Fördel är naturligtvis vacker vy med havsutsikt. Men vi tycker även att Apollos hotell verkar mysiga. Och det är ju klart positivt att de är belägna på stranden. Men naturligtvis hoppas vi på havsutsikt oavsett val. Är det någon av er som har bott på något av Apollos hotell? I så fall hoppas vi att några av er vill beskriva hur hotellet/en varit där du bott. 2. Det är flera av er som skriver att det var mycket färjeproblem i somras. Om det är mer regel än undantag känner vi att det inte är värt att åka till Tilos i år. Är det någon av er som vet om vilken orsak det var till strulet? Och om det är tillrättat så att det ska fungera sommaren 2015? Slutligen vill jag bara berätta att vi reste med Ving till underbara Alonissos i somras och tyvärr var våra erfarenheter av deras guider inte goda. Och då ska ni veta att jag vill vara positiv till dem. Dels för att de har varit bra och dels för att jag har ett syskon som har varit guide för dem för ett gäng år sedan. Längtar efter era svar, så att vi snart kan boka. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förra hösten bodde jag på Sea View,ligger tyvärr högre upp men med underbar utsikt,trevligt hotell.Bra utgångsläge för vandring,tyst o lugnt.
Hasse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Kalispera Mafric
![]() Jag har bott på Hotel Eleni Beach, via Apollo, vid samtliga mina tre resor till Tilos! Jag har varit fantastiskt nöjd med detta hotell! Det ligger väldigt nära stranden, cirka 15 meter, vänligt serviceminded personal och ägare, fina rena rum och god mat. Det är all idé att lägga till den lilla summa det kostar för havsutsikt. Kontakta Michalis via deras hemsida och önska att få bo i den nyare delen, där finns det duschkabin. En lagom promenad på 10 minuter längs havet och den lilla strandpromenaden till det lilla torget där folk brukar samlas på kvällen. Utan att tveka kommer jag att välja detta hotell igen nästa gång jag reser till underbara Tilos. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Båtproblemen är flera år gamla. Är det inte maskinhaveri så är det problem med finansieringen. Men: precis som Janne säger så tar charterarrangören er över i alla fall. De anlitar en annan båt, ett par olika har använts. Om det är hårt väder riskerar ni få någon övernattning på Rhodos eftersom de tillfälliga båtarna är mindre. Jag skulle dock inte vara rädd för att åka till Tilos pga transferstrul.
Tre av Apollos hotell ligger direkt vid stranden: Dream Island, Livadia Beach och Eleni Beach. Men det har du säkert redan läst dig till. Alla tre är populära och har sina stamgäster. Dream Island och Livadia beach har lägenheter/studios med kokmöjligheter, Eleni beach har bara rum. |
|
|||
|
|||
![]()
Halloj kära Kalimeravänner!
Ni är fantastiska på att svara fort ![]() Era svar är till god hjälp. Vi känner oss lugnare vad gäller transfern med färjan, och efter att ha läst på lite mer om Tilos lockar det återigen. Stort tack till er alla ![]() Kanske vi ses på Tilos i sommar! (Eller så kanske vi springer på varandra i din hemstad, Janne. Vi är där då och då. Brukar du gå på Gelato?) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har bott på Dream Island som är det lägenhetshotell som ligger längst bort på strandpromenaden. Vi var jättenöjda med detta ställe. Vi tyckte också att Hotel Eleni såg väldigt trevligt ut. Beror ju litegrann på om ni vill ha kokmöjlighet eller inte. Vi har även bott på Annas Studios lite högre upp med utsikt men föredrar definitivt att bo nere på strandpromenaden istället. Det är så härligt att vara nära vattnet. Hoppas er Tilos-vistelse blir riktigt härlig.
|
![]() |
|
|