Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-11, 09:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard De värsta flygresenärerna

Expedia har listat de flygresenärer som andra passagerare stör sig mest på. Att fälla tillbaka stolen kommer först på nionde plats. Just den punkten har diskuterats flitigt här på forumet. En annan irritation som diskuterats är när någon sparkar på sätet, och just den punkten kom på första plats.

Hela listan finns på DN.
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 10:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: De värsta flygresenärerna

Ganska oskyldiga klagomål tycker jag! Jag skulle nog reagerat mest på om nån satt och läste porr i stolen bredvid

Vi har nog himla tur när vi åker för det enda som är jobbigt är när det är så trångt mellan sätena som det ofta är på Vings plan. Jag har verkligen inte långa ben, men jag försöker få stol vid mittgången så man kan sträcka ut....På SAS har vi faktiskt två gånger på de senaste resorna fått plats vi nödutgången utan att ha betalt för det.....fast de kanske inte tar betalt ??
Ryan Air har lika bra benutrymme som alla andra plan och där är ju heller ingen som fäller ryggstödet om man nu har ont av det
Framöver kan jag ju jämföra både SAS, Norweigan, Agean Airlines, Ryan Air och Jettime..... Skit samma antar jag!

Lissi - snart till Teneriffa
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 10:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jag tycker att det är larvigt ... Varför störa sig överhuvudtaget? Eller rättare sagt: om man inte trivs i kollektivtrafik kanske man ska lösa sina transporter på annat sätt? Men eftersom Expedia frågar så svarar ju folk. Alternativet "Jag irriterar mig inte på något särskilt" fanns förmodligen inte som svar.
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 11:26
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Man KAN nog bli störd. Jag blev det i alla fall när vi med väninnan flög hem från Kreta i höst. Bakom oss satt ett ugnt par i tjugoårsåldern. Det var nattflyg och killen hade tydligen supit hela dagen i väntan på flyget. Han var allmänt rastlös och snackade en massa skit hela tiden OCH sparkade på mitt säte. Dessutom slog han till sin flickvän några gånger. Personalen var och säga till åt honom men det hjälpte inte så länge. Han började och klaga att han är sååå törstig, han törstar ihjäl, han behöver öl, eller vad som helst, vatten om inte annat. En dam i närheten gav honom vatten och sa åt honom att knipa käft. Det hjälpte en liten stund. Sen började han igen. Det var mycket obehagligt att ha en sån typ bakom sig, dessutom så vet man ju inte hur våldsam någon kan bli. Och att sova ens en liten stund var förstås omöjligt.

Det förstörde förstås inte vår fina resa, men nattflyg vill jag nog helst slippa i fortsättningen.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 12:17
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Kikade på listan i DN och det är nog så rätt,utsattes för det på hemresan från Tilos förra året.Ett barn satt bakom o ryckte o sparkade i ryggstödet och jag sa till några gånger åt de bokläsande,obrydda,föräldrarna och fick svaret att"det är inte så lätt!"varav min rekomendation till dem var att"ta bilen nästa gång!"...Föräldra ansvar!Finns det kvar?
Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 18:30
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag skulle nog reagerat mest på om nån satt och läste porr i stolen bredvid
Ja, usch så vidrigt med en karl som sitter och läser porrtidningar brevid en. Hade det däremot varit en kvinna, hade man säkert reagerat på ett annat sätt...
Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 22:35
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ang de mest irriterande typerna ombord
Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 22:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 22:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg

...så kul, jag garvade så jag fick ont i magen!
Tack för den!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:22.