Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-14, 22:28
Nadja L Nadja L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 19
Standard Någon som bokat via expedia?

Hej!
Vi sitter och kikar på resor till Egina alt Poros. Hittar billiga resor till båda ställen. Nu till min fråga, har inte bokat via Expedia förut, någon som gjort det och tyckt det varit bra? Att allt fungerat och så.. Viss trygghet i att boka via resebyrå. Hotellen vi kikar på känner jag till sen innan då vi varit där förut.
Med vänlig hälsning Nadja.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-14, 23:27
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Någon som bokat via expedia?

Förra året bokade jag ett hotell i Palma de Mallorca via Hotels.com och fick en bekräftelse via Expedia. Dom verkar ha ett samarbete.
Jag fick ett privat mail ifrån hotellet med diverse frågor och allt fungerade jättebra.
Jag brukar inte boka hotell som vill ha direktbetalning vid bokning utan hellre betalning på plats.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-15, 06:58
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Någon som bokat via expedia?

Citat:
Ursprungligen postat av Nadja L Visa inlägg
har inte bokat via Expedia förut, någon som gjort det och tyckt det varit bra? Att allt fungerat och så..
Har varit mer än nöjd med dem då allt har fungerat smidigt och komplikationsfritt bägge gånger. Lätta att nå via kundtjänst och telefon där det varit supertrevlig tillmötesgående personal Kommer absolut boka med dem igen om tillfälle ges. / Simetra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-15, 07:53
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Någon som bokat via expedia?

Har bara erfarenhet av Booking.com då det gäller Grekland och det har fungerat alldeles utmärkt.

Mvh Obo
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-15, 08:03
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Någon som bokat via expedia?

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Har varit mer än nöjd med dem då allt har fungerat smidigt och komplikationsfritt bägge gånger. Lätta att nå via kundtjänst och telefon där det varit supertrevlig tillmötesgående personal Kommer absolut boka med dem igen om tillfälle ges. / Simetra
För sent att editera men vill tillägga att dessa bägge resor ej varit till Grekland
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-15, 08:23
Nadja L Nadja L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Någon som bokat via expedia?

Men det låter ju lovande! Tittade egentligen på en londonweekend med mannen, men hjärtat klappar ju extra för Grekland och när vi såg att skillnaden prismässigt låg på bara några tusen, å då ska barnen förstås också med, så släppte vi London helt! Fler som har åsikter om Expedia så skriv gärna!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-15, 08:56
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 198
Standard Sv: Någon som bokat via expedia?

Vi har bokat hotell med Expedia vid ett par tillfällen, och allt fungerade bra. Vid det ena tillfället ringde jag upp dem för att fråga om en sak, och de var väldigt hjälpsamma, de ringde vidare till hotellet vi bokat på Rhodos för att få svar på min fråga, och återkom sedan till mig på telefon med svar efter en stund.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-20, 20:45
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Någon som bokat via expedia?

Det framgår inte om du avser boka både flyg och hotell med Expedia. Jag har använt Expedia till hotellbokningar (och även andra sajter som Booking.com och Hotels.com) och då har det fungerat hur bra som helst. Det kan löna sig att jämföra samma hotell med olika bokningssajter, tex de ovannämnda, då priserna faktiskt kan skilja sig åt.

/Outi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT