![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kari hade du iOS 8 på din 4S? Min känsla är att problemet på min ipad uppstod med nya os.
Pawik - jag undrar om du inte har rätt (även om det inte är inloggningen som vi har problem med). Det du säger om exekveringstiden klickar till i mig för det skulle kunna förklara en del småfel som kommer titt och tätt på både Ipad (Air) och Iphone (6). På Ipad har jag t ex problem på facebook. Kan inte tagga folk på mobilsajten, det går däremot via appen. Att jag inte kan tagga ser ut att bero på att markören och jag är i otakt, den hoppar lite fel och alltid fel på samma sätt. På iphone, när jag ska skicka ett mms, skriver jag en bokstav och sedan hoppar markören bakåt, hamnar före bokstaven så jag får radera och börja om. På vissa sajter hoppar markören till ett annat fält än det jag försöker skriva i. Liknande småfel har jag haft sedan iOS 8. Det du säger om exekveringstid låter troligt. Jag är ibland för snabb för markören, typ. |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=inkfish;352875]Kari hade du iOS 8 på din 4S? Min känsla är att problemet på min ipad uppstod med nya os. QUOTE]
Ja, det hadde jeg. På Eplebutikken sa de at det ikke var noen grunn til å ikke oppgradere på 4S Nå "holder jeg pusten" ![]() - tør nesten ikke si det, men siden jeg oppgraderte til iOS 8.1.3 ( onsdag kveld) har jeg ikke hatt "Kalimeraproblemene" i det hele tatt ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förmodligen ledde detta till att även i 4 exekverade safari på ett annorlunda (läs snabbare) sätt.
Kanhända har uppgradering till 8.1.3 löst detta i och med att rutiner och programexekvering på något sätt ändrats. Realtidsfelaktigheter är sällan enkla att hitta och att åtgärda. Än svarare blir det om man själv inte har någon iphone. ![]() ![]() /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Kari jag har inte uppdaterat min ipad och idag har den varit helt hopplös med Kalimera, jag blev utkastad 4 ggr mellan inläggen jag skrev förut. Du kanske skickade över de där problemen till mig?
![]() Japp, jag tror att du var på rätt spår, pawik. Netwolfs inlägg tyckte jag var ovanligt koncist och välformulerat ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag uppdaterat paddan. Uppdateringen lovar bättre stabilitet och Löser ett problem som förhindrade multitasking-gester från att fungera på iPad.
Undrar om det kan ha varit det som låg bakom ... Iphone uppdaterar just nu. Men den har jag inte haft lika stora problem med. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
![]() |
|