|
|||
|
|||
Ni som bott på Agios Prokopios Hotel!
Hej! Har precis bokat in oss på Agios Prokopios Hotel i juli och har en fråga. Såg en åsna på en bild och undrar lite var den finns? Är nämligen ganska allergisk och tänker på om det skulle kunna bli ett problem om den finns vid hotellet. Mvh Sanna
|
|
||||
|
||||
Sv: Ni som bott på Agios Prokopios Hotel!
Åsnan bor i en egen hage vid parkeringen som ligger vid sidan om hotellet. Tror knappast att du ska känna av henne. Katter kan det finnas, om du är allergisk mot det, men katter finns ju överallt. Åsnan är för övrigt jättesöt.
|
|
|||
|
|||
Tack för ditt svar, då är det nog ingen fara! Passar på att fråga lite till om det är ok. Har tittat på båtbiljetter på en sida som heter directferries.se. Är det en bra sida att beställa på? Och hur tar man sig mellan Naxos/Paros och Sifnos? Hittar inga tidtabeller ännu och har faktiskt ingen aning om hur långt det är mellan öarna. Men vill jättegärna besöka Sifnos känner jag!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tidtabellerna för nästa år är inte klara än. Du kan kolla tiderna längre fram på denna sida: http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp Som det ser ut just nu finns det två förbindelse i veckan mellan Naxos och Sifnos, och lika många från Paros. |
|
|||
|
|||
Hej
Ni behöver inte vara orolig för åsnan, den håller till i ett bortre hörn minst 50 meter från närmsta rum (gullig som atan) Katter var det gott om, specielt vid frukosten (dom har ju lärt sig att det vankas utfodring då de små rackarna, o de drar sig inte för att hoppa upp på bordet i obevakade ögonblick, vilket är ovanligt annars i Grekland kan jag tycka, men har man inga allergier är de ju bara söta) I övrigt vill jag varmt rekommendera hotelet, bra, trevligt och välskött, helt ok frukost nära till stranden, och så hade det en kanon feature: strandhanddukar, på väg till stranden lånar de gratis ut handuk! så vi kunde ställa våra egna välbegagnade o saltdränkta i ett hörn under vistelsen Prisvärdheten för vad vi betalade var oslagbar Tips, be om rum med Garden View/outside view, privatare balkonger o minre stoj Anslutningar mot Sifnos, Milos och de öarna kan vara knepiga, max 2-3 ggr per vecka o flera av dem endast med bolaget Sea Jet som man gärna undviker , Greklands svar på ryanair till sjöss förutom att det tar höga priser o inte lägre, hade själva tänkt kombinera men vi la ner det o sparde till ett annat år Ferriesingreece kan jag också rekommendera, mycket smidigt o kostar inte så mycket Senast redigerad av Mahava den 2015-02-05 klockan 07:18. |
|
|||
|
|||
Så kul att läsa! Vi har precis beställt en vecka där i augusti. Tror det blir jättebra
|
|
|