![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla!!!
Behöver lite hjälp... ![]() Är väldigt sugen på att besöka Tilos denna gång... ![]() Har tidigare varit på Skiathos, Kapathos, Samos, Kefalonia, Zakynthos och Parga. De två första är mina favoriter. Vill bo i eller nära en mysig by/stad. Med några mysiga tavernor och barer. Nära till bra strand (gärna klappersten). Möjlighet att hyra fyrhjuling och åka till andra stränder och ställen... Är Tilos att rekommendera?? Om så är fallet, hur är det att åka dit i början/mitten av Juni??? Har värmen kommit igång då? Kyliga kvällar?? Något boende att rekommendera?? Väldigt tacksam för svar!!! ![]() Kramar till er!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Det är i regel en jättebra tid att åka till Tilos, även om det aldrig går att säga säkert hur det blir just i år.
De senaste två åren har jag varit på Tilos veckorna runt månadsskiftet maj/juni. Förra året använde jag inte långärmat på kvällen en enda gång. Året innan hade jag en tröja på några få kvällar. Sen kan vädret växla ändå, jag har haft några mulna dagar, men inte många. Pensionat finns i princip bara på två ställen. I hamnbyn Livadia samt vid stranden Eristos. (Och ytterligare ett eller två ställen i Megalo Chorio). Den absoluta majoriteten av turisterna bor i Livadia, med en vid bukt med jättefin stenstrand och många tavernor och pensionat. Om du köper Kalimeras e-guide om Tilos får du all information du kan tänkas behöva. Fyrhjuling tror jag aldrig att jag sett till uthyrning på Tilos, däremot finns scooter och bil. Boende finns i alla former, oavsett om du väljer charter eller på egen hand. Mina favoriter är Annas Studios (finns både på charter och på egen hand) och Irinoula (inte charter). Men det finns många andra goda alternativ också. |
|
|||
|
|||
![]()
Bläckfisken, har du någon greklandsresa inplanerad i år?
|
|
||||
|
||||
![]()
You bet. Två stycken. 107 dagar kvar till den första
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Göttans!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Efter förra höstens 2v så är Tilos en ö att återvända till.Ett trevligt boende på Sea View,Apollo hade det då.Mysiga tavernor finns det gott om..bara fråga om tycke o smak.Härlig klapperstenstrand i Livadia.Tips på plats är att köpa kartan från SKAI.Bil o moppe är väl det som går att hyra men jag vandrade för det mesta och åkte med bussen till andra sidan,Megalo Horio bl.a.
Härlig ö. Hasse |
|
|||
|
|||
![]()
Tilos är en liten pärla.. allt du behöver finns i byn Livadia.
Jag åkte dit 2012 och valde just den ön för de fina vandringsmöjligheterna, vilka vyer så vackert! Kan rekommendera Marina studios, härligt läge med panoramautsikt över hamnen och bukten. Det är Ving som har det hotellet (var det då iaf), men det går att boka direkt med ägaren också om du inte åker charter. Välj Tilos om du vill ha det lugnt och skönt och bara vill njuta av god mat, bad och fina vandringar! Sunny(som gärna vill dit igen).. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för era svar!!!
Tilos verkar vara underbart!!! Kan hända att vi åker dit i slutet av aug istället för i juni. Någon som varit där i aug-sep?? Tips på boende? Trevlig kväll!! Kramar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
September är kalas hela månaden, säkrast kalas vädermässigt i början men då är där också mer folk. Lugnare i slutet av månaden men då kan vädret vara ostadigare. Men det kan lika gärna vara jättehärligt.
Vad gäller boende har du ju redan fått fyra tips i tråden ![]() ![]() |
![]() |
|
|