![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nikos Studios ligger i stort sett mitt på den fina bystranden (minns just nu inte namnet) precis bredvid en annan Nikos, "Lefkos rent a car". Förutom studios hyr Nikos och Maria ut solstolar och parasoller. I snackbaren finns diverse smårätter och drycker. Frukt och grönsaker kommer från deras egen trädgård och ofta blir man bjuden på diverse olika tilltugg. Någon choklad- och bananpaj har jag inte sett men jag väljer oftast loukoumades om jag orkar. Allt är fräscht och jättegott! De har även wifi som räcker ändå ner på stranden, i vart fall om man ligger nära muren! Vid den längre stranden med de höga vågorna (Fragolimionas tror jag den heter) finns inget café men tidigare fanns en restaurang som hette Akti. Kvinnan som drev den hette Tina och dog hastigt för ett par år sedan. Hon var berömd för sin fantastiska mat och goda desserter. Kanske kan det vara det stället din bekant pratat om. Lotta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det låter verkligen som ett jättemysigt ställe ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du har redan fått massa bra svar men måste bara instämma med de andra: Dramountana är väl värt ett besök, och lika så Three Dolphins som blev vårt favoritlunch-hak
![]() Lefkos är litet, allt är på promenadavstånd så det är bara att välja strand efter dag ![]() Litet mysigt avkopplande... det är Lefkos det! Jag älskade det! |
![]() |
|
|