|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 3983
Ledtråd 4: det är fastlandet man ser i bakgrunden på de senare bilderna.
|
|
||||
|
||||
Evia kanske?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ledtråd 5: platserna bilderna är tagna ifrån ligger närmare och närmare Kärlekstoppen
|
|
|||
|
|||
Ledtråd 6: det här hittar man på Kärlekstoppen
|
|
|||
|
|||
Är du på Korfu?
Lissi |
|
|||
|
|||
Nej, jag är i Göteborg! Men allvarligt talat, så är inte bildgåtan från Korfu heller |
|
|||
|
|||
Trodde faktiskt inte att det här skulle vara så svårt. Vi kör hursomhelst en (sista?) ledtråd till. I början av den här vandringen har man den här utsikten över öns hamnby:
Nu blev det väl ändå lite lättare, hoppas jag |
|
||||
|
||||
Då tror jag faktiskt att det är Hydra
//maji |
|
|||
|
|||
Och du tror helt rätt! Hydra är det! (Munkklostret där kyrkan finns heter Profitis Elias och bergstoppen heter Eros) |
|
||||
|
||||
Har bara varit på en dagstur till Hydra för några år sedan men kommer säkert att besöka ön igen för den gav mersmak. Då får man ju helt klart försöka ta sig dit upp på toppen
//maji |
|
|||
|
|||
Det är en vandring som verkligen kan rekommenderas! Fina vyer hela vägen. Inte så långt, men den stora höjdskillnaden (närmare 600 meter) gör att den är rätt jobbig ändå. Speciellt första halvan. Men det är alltså värt besväret. Dock inget att rekommendera om man har spindelskräck (sista biten upp mot toppen får man koncentrera sej på att demolera spindelnät...).
|
|
|||
|
|||
Häftigt, dit måste jag gå, då jag tänkte mig ett besök på Hydra i maj, intressant!..
|
|
|||
|
|||
Tror du det.. .
|
|
|