|
||||
|
||||
Frågeild 817 - På väg till Konungarnas Dal utanför Luxor
Var är vi och vart ska vi (med denna båt) ?
Simetra |
|
||||
|
||||
Sv: Frågeild 817
Med tanke på färgkombinationen på livbojarna i taket, så tror jag definitivt att ni är i Thailand!
Men var där...? Kanske mellan Trat och Koh Chang? /kimmen |
|
|||
|
|||
Eller från Koh Chang till Koh Mak Det fanns många olika båtar där.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Inte Thailand |
|
||||
|
||||
Bali i Malaysia ?
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Portugal
|
|
||||
|
||||
Inte heller Portugal
En ledtråd syns det mängder av (om det föreställer det jag tror) på båten, i alla fall till platsen vi ska... |
|
||||
|
||||
Eftersom det inte var Thailand så slår jag till med Nederländerna, och att du är på väg till någon tulpanträdgård eller utställning av något slag
Helena S |
|
||||
|
||||
Det är inte i Holland och jag tror inte figurerna på båten ska föreställa tulpaner utan ngt helt annat...
|
|
||||
|
||||
Ser ju ut som en Holländsk flagga i bakkant på den andra båten...
Du säger att det inte är I Holland, Men kan det vara en del av Holland tro? Chansar på Nederländska Antillerna. Men vad figurerna ska föreställa kan jag inte alls gissa mig till... |
|
||||
|
||||
Flagga !? En avslöjande detalj jag helt förbisett...men är den verkligen holländsk ? Det är inte Nederländska Antillerna
Senast redigerad av simetra den 2015-03-01 klockan 12:22. |
|
||||
|
||||
Är ni kanske på Nilen i Egypten...?
/kimmen |
|
||||
|
||||
Kan det vara på Nilen? Det skulle kunna vara den egyptiska flaggan man ser. OM det är det, så ska ni ju naturligtvis till pyramiderna.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Det stämmer att det är vid Nilen som rinner förbi många städer och vi befinner oss i utkanten av en av dessa (vilken?) och ska ta oss över till andra sidan för ett besök på bl.a. denna plats (vilken?) Ledtråd: Figurerna på båten tror jag ska föreställa kronor... kungakronor
Du har rätt att det är den egyptiska flaggan vi ser och vi är vid Nilen men det är inte till pyramiderna i Giza och Kairo vi ska... |
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
Citat:
Simetra |
|
||||
|
||||
Aha, jag trodde det och pyramiderna var samma place. Ja, där ser ni vilken dålig koll jag har på Egypten
|
|
|