![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar!
Ja, flyg var ju alternativ nummer ett...men som Arne så riktigt påpekar gäller det att vara ute i tid. I dag när jag skulle boka var det fullbokat ![]() Vill ändå återkomma till frågan om man har en chans att hinna med färjan 17.30 om planet landar i tid 15.15(färjan går från Piraeus)? Eller är det för tajt, så att jag i stället bör ta en hotellnatt i Piraeus och tar en morgonbåt? Max W ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
MEN sen får du räkna med 1,5 timme med flygbussen in till Piraeus, ibland går det snabbare och det kan även ta längre tid beroende på trafiken. Hade jag varit du.. skulle jag tagit en övernattning i Piraeus för att slippa stressa! Sunny, som flyger till Aten i början av maj. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hur som helst så hinner ni med 17.30 om allt är i tid. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Skulle jag aldrig våga chansa på, iaf inte om man ska hinna köpa båtbiljett också, man får räkna med 1,5 timme med flygbussen. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag får låna tråden lite.. Första gången till naxos i sommar. Ska ta färjan. Flyget hem går runt 21 tiden, kan man ta färjan samma dag eller borde man ta färjan en dag innan för att vara på säkra sidan?
Och någon som vet hur ofta färjorna går till och från naxos? I pireus? |
|
|||
|
|||
![]()
Om du tar en båt från Naxos runt 09.00. som jag gjorde i höstas, då är du i Pireus runt 15.00.
Det finns kanske senare avgångar också. Från Pireus -Naxos brukar det gå en båt på morgonen och en vid 17.30. Det bästa är att kolla båttiderna på gtp.gr. eller Ferriesingreece.com. där ser du också priserna. Naxos är underbart!. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-03-02 klockan 21:07. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Det verkar tyvärr vara kört med flygbiljetter ![]() ![]() Max W ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men det finns kaffe, läsk, vatten..enklare mackor , pajer m.m Varför inte köpa något dagen innan om ni nu ska övernatta i Pireus, sen äta tidig lunch på Naxos när ni kommer fram efter cirka 5,5 timme. (då kanske ni inte behöver en så stadig frukost på båten?).. ![]() Sen angående båtbiljetter vågar jag inte svara på, då jag ej rest i högsäsong... men det har många andra här! Trevlig resa sen! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ett tips i högsäsong är att antingen vara ute i riktigt god tid för att gå ombord (typ 2 timmar före avgång), eller boka air seats för 4-5 euro/person för att vara säkra på att ha sköna sittplatser. I högsäsong har jag varit med om att båten har varit så full att de enda lediga platserna har varit i solen ute på däck längs båtens långsidor. Lycka till med resan! Våga |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar Sunny och våga!
Nu är jag lite klokare ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Max, jag skulle definitivt köpa båtbiljett på internet (hemifrån). Det fungerar utmärkt och jag har gjort det sedan 5-6 år tillbaka. Där vinner du säkert några viktiga minuter.
Jag skulle också chansa och åka buss till Piraeus, så fort som möjligt. Jag tror du hinner. Men har du funderat på möjligheten att åka taxi från flygplatsen till Piraeus? Taxi har tillstånd att åka in i hamnområdet och kan släppa ut dig väldigt nära färjan. Har du dessutom fixat din biljett hemifrån, då är det bara att springa några tiotals meter och du är med på färjan. Dagen är räddad! Lycka till |
|
|||
|
|||
![]()
Vi reiser alltid i høysesong på grunn av skoleferien, så vi bestiller båtbilletter på forhånd.
Jeg vil anbefale Pacific Travel. Vi har benyttet dem på alle våre ferier i Hellas, og de er 100% pålitelige og utrolig hjelpsomme. Bestill billetter hjemmefra og hent dem ut i bagasjeoppbevaringen helt i enden av ankomsthallen ved utgang 1. Sender du en mail til pkousouli@pacifictravel.gr vil jeg anta du får den hjelpen du trenger. |
|
|||
|
|||
![]()
Den resa mellan Piraeus och Naxos avser Blue Star Ferries. Boka på Blue Star Ferries hemsida! Man behöver ju ingen Travel Agency för det.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och hur mycket går en taxi på? vi är 4 st så kanske skulle vara smidigt!! Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack!