![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni som har varit i Parga och på Karpathos, vilket tycker ni är bättre?
Det verkar vara väldigt olika men mysigt båda...har svårt att välja. Vi är ute efter storslagen natur, mysiga gränder och stränder. Hälsningar Monica Senast redigerad av M.G den 2015-02-21 klockan 14:09. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Karpathos har jag inte varit på (ännu) så jag kan inte uttala mig Parga var ett tag sedan, men när vi var där så tyckte vi det var trevligt, bra stränder och vacker natur (storslagen är väll o ta i kanske), man kan tex hyra bil och åka runt och/eller köpa sig en utflykt till tex Meteora |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg har vært på Karpathos flere ganger, men aldri i Parga. Vil gjerne dra dit en tur også, for hører så mye positivt om det.
Men jeg er veldig redd for dårlig vær, og vi drar alltid i september. Parga ligger mye lenger nord enn Karpathos. Karpathos regner jeg som ganske så værsikker i september, men er mer skeptisk til Parga. Dermed blir det Kreta, Rhodos og Karpathos for oss. Selvfølgelig - man kan være uheldig hvor som helst. Men jeg innbiller meg at sjansen er større i Parga enn på Karpathos. Dra til Karpathos, det høres ut som rett sted for dere. Vennlig hilsen Pelagia |
|
||||
|
||||
![]()
Varit till båda ställena 2 veckor vardera så jag kan ha lika bedömning
Jag skulle välja utan tvekan Parga storslagen natur Meteora vandra i floden Styx massor av fina stränder båtutflykter till Paxos o Antipaxos m.m. Men om du åker i Augusti kan det nog bli potthett i Parga Karpathos har oxå storslagen natur men Pigadia är inte i närheten av mysig by men det är min bedömning du får nog många svar och Parga är turistat okey men oerhört charmigt skulle utan tvekan åka dit igen inte minst för att vandra i floden Styx Trevlig resa/Ellada ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Karpathos för de FANTASTISKA STRÄNDERNA och Parga för de oändliga utflyktsmöjligheterna och en mysig ort i sig...
Simetra ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig till fullo!
|
![]() |
|
|