Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-13, 16:53
sophiakallstrom sophiakallstrom är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2015
Standard Busstidtabell samos i juni

Hej! Jag och min kille tänkte åka till Samos i sommar och har hittat en billig resa i Juni. Dock fick jag upp att det är lågsäsong september till juni och att bussarna bara utgår en gång per dag under den tiden. Någon som vet om det stämmer? Vi vill resa runt lite på ön så är det så så väljer vi en resa i juli istället. Vi har tänkt bo i Kokkari och ta bussen till Vathi för att sedan ta oss vidare till andra byar.
Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 19:15
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Busstidtabell samos i juni

Sommartidtabellen för bussarna kom strax före månadsskikftet juni/juli förra året. Men Kokkare ligger på sträckan mellan Karlovassi och Vathy så nog går det bussar på den sträckan i juni. Likaså mellan Vathy och exempelvis Pythagorio. Det blir byte i Vathy med andra ord.
Bil/motorcykel är inte fel, då hinner man med mycket.
Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 19:21
sophiakallstrom sophiakallstrom är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2015

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Sommartidtabellen för bussarna kom strax före månadsskikftet juni/juli förra året. Men Kokkare ligger på sträckan mellan Karlovassi och Vathy så nog går det bussar på den sträckan i juni. Likaså mellan Vathy och exempelvis Pythagorio. Det blir byte i Vathy med andra ord.
Bil/motorcykel är inte fel, då hinner man med mycket.

Okej, vet du hur man kan få tag på busstidtabellen?

Jo det jag har fått fram är att det går bussar året runt men att det under lågsäsong bara går en om dagen vilket känns för lite om man vill resa runt

Vi har tänkt hyra bil några dagar men har inte råd att göra det under hela resan på två veckor så vi vill gärna åka dit under den tiden som bussarna går oftare, hittade på fritidsresors hemsida att bussarna bara går en gång om dagen mellan september och juni. Men vet inte om dem menar fram till första juni eller under hela juni månad. Har ringt dem två gånger men ingen får fram ett svar om detta :/
Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 20:29
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Bussbolaget KTEL har en sida på facebook där man kan se nuvarande "vintertidtabell" och sommartidtabellen för 2014. Tidtabellerna brukar inte ändras så mycket från år till år så du kan nog utgå ifrån att årets sommartider blir liknande de från 2014. Tabellen gäller som synes från juli
t o m september. Årets vintertabell verkar i sin tur gälla t o m maj. Så hur det det ser ut i juni är lite svårare att sia om. Gissar att det är någon sorts mellansäsong.

https://www.facebook.com/15022639666...type=1&theater
Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 07:37
xenoss avatar

Har ni inte redan rum klart föreslår jag boende i Vathy eller änuu hellre Pythagorio. Mer centralt som utgångspunkt för era irrfärder och, varmare.
Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 07:54
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Har ni inte redan rum klart föreslår jag boende i Vathy eller änuu hellre Pythagorio. Mer centralt som utgångspunkt för era irrfärder och, varmare.
Är helt enig med dig.
Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 10:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jag skulle inte lägga mer energi på att ringa Fritidsresor, de vet säkert inte ett smack (vilket förmodligen inte skulle hindra nån tomte från att ge tvärsäkra besked om din fråga).

Det där med en tur om dagen låter som en konstig uppgift. På vilken linje då? Gäller det alla linjer? Det låter jättekonstigt.
Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:22
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag skulle inte lägga mer energi på att ringa Fritidsresor, de vet säkert inte ett smack (vilket förmodligen inte skulle hindra nån tomte från att ge tvärsäkra besked om din fråga).

Det där med en tur om dagen låter som en konstig uppgift. På vilken linje då? Gäller det alla linjer? Det låter jättekonstigt.

Min erfarenhet av researrangörer är att de vet förvånansvärt lite om förhållandena på de platser som de har i sitt program. Även de som faktiskt arbetar på plats under sommaren vet oftast ingenting om kommunikationer, mm

Tittar man på KTELs hemsida (länken ovan) så ser man ju att det går 5 (!) bussar från Kokkari mitt i vintern!

Bättre att söka info på annat håll!
Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:25
xenoss avatar

Citat:

På Kalimera.
Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 17:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Min erfarenhet av researrangörer är att de vet förvånansvärt lite om förhållandena på de platser som de har i sitt program. Även de som faktiskt arbetar på plats under sommaren vet oftast ingenting om kommunikationer, mm

Tittar man på KTELs hemsida (länken ovan) så ser man ju att det går 5 (!) bussar från Kokkari mitt i vintern!

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:52.