|
|||
|
|||
Flygplatsen-hamnen
Nu ska den äntligen bli av, den första öluffen! Vi kommer att flyga till Santorini och ta oss till nästa ö (oklart vilken) redan på ankomstdagen. Hur tar man sig bäst till hamnen?
|
|
||||
|
||||
Sv: Flygplatsen-hamnen
Det står Taxibilar direkt utanför. Räkna med huggsexa.
När bilarna är slut så kan man ju fråga någon roomsare att köra ner en till hamnen mot betalning. |
|
||||
|
||||
Har dere lang tid fra ankomst til ferge som går så kan dere også gjerne ta buss til Chora... vandre litt rundt, spise litt og så ta buss ned til havnen
(Buss til endeholdeplassen...derifra går bussen ned til havnen 1 time før hver båtavgang...båtbilett kan kjøpes i gaten ovenfor hovedbusstasjoen) |
|
|||
|
|||
Vet inte riktigt hur lång tid vi har på oss, men hinns det med verkar ditt förslag bra Ia. Annars får vi väl lita på charmen :-) Tack för svar!
|
|
||||
|
||||
Bussen från flygplatsen till Chora, är den lätt att hitta? Behöver biljett på båt förbokas kl 18 från Santotini-Folegandros? Eller köper man den på båten ? Slutet av maj
|
|
||||
|
||||
Buss från flygplatsen går sällan, de är bättre att ta en taxi. Båtbiljetter går inte att köpa ombord, bara i resebyråer, finns bland annat i hamnen. Tror inte du behöver förboka så tidigt på året. Vad är det för dag, och vilken båt är det?
|
|
||||
|
||||
Lördag 30 maj kl 18 med Seajet till Folegandros @kalimera
|
|
||||
|
||||
åkte 31 maj i fjol från Pireus bokade på flygplatsen då fanns bara snordyra biljetter i 1: klass inte kul men fanns inget alternativ så bara le och betala
|
|
||||
|
||||
Jag åkte med samma båt, till samma ö, den 8 juni förra året och då var det gott om plats ombord. Det borde finnas gott om biljetter en lördagskväll, de flesta åker mot Pireus på söndagar. Men det finns förstås inga garantier. När landar ni?
|
|
||||
|
||||
Jag landar 12.45 på Santorini, soloresa
nu och kompisresa till Tilos i sept @kalimera |
|
||||
|
||||
Jag hade tagit en taxi till Fira och börjat med att köpa båtbiljett. Sedan hade jag satt mig på en taverna med utsikt och ätit lunch, och firat att jag var framme. På eftermiddagen hade jag tagit bussen ner till hamnen och inväntat färjan, och börjat längta till Folegandros.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Lena |
|
|