![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har rest med Världens Resor och RB. Har kompisar som rest mycket med Läs & Res. L & R är ungefär som RB men man får betala flygresa fram och tillbaka till resmålet själv. Min första RBresa (Centralamerika 50+) ligger kvar som ett superfantastiskt minne i min hjärna. Den resan har allt och lite till. Storstad: Panama City med en gammal stad som är ett världskulturarv. Natur: Lilla Amazonas (Tortuguero) i Costa Rica och faktiskt hela resten av resan. Djurliv: Överallt i Costa Rica. En varm sammetsmjuk natt var vi och såg sköldpaddor lägga ägg på en Stilla Havsstrand i Costa Rica. Vi såg sjökor i Belize Kultur: Besök på flera Maya-tempel. När vi i Europa var kvar i barbarstadiet fanns hos maya-folket en högstående kultur. Bad: Underbara bad i Karibien och Stilla Havet. Snorkling: Fantastisk snorkling i Belize (Karibien) i 27-28 gradigt vatten. Teknik: Panamakanalen och Maya templen. Städer: Besök i de underbara städerna Granada (Guatemala) och Antigua (Nicaragua). Pyrande vulkaner: Hela tiden. En oförglömlig dag på Lago de Atitlan, en caldera (kollapsad vulkankrater) i Guatemala. Marknader: Många gånger längs hela resan Hippieställe: Bocas del Toro (Panama) På resan bodde vi på enkla hotell med rum av hygglig till mycket bra grekstandard. Kommer bara på ett fel. Jag har redan gjort resan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /pawik |
|
|