|
|||
|
|||
Nissaki Suites eller annat tips
Hej !
Vi skulle rest till Kos ... och vips gjorde vi helt om och har bokat en vecka med reguljärflyg till Naxos med avresa 9 maj. Vi har alltid varit sugna på Kykladerna men aldrig hittat dit. Skall bli roligt. Nu står vi inför den vanliga frågan; Var ska vi bo ? Vi tror att det är bäst att på i Naxos stad - i alla fall så här tidigt på säsongen. Rätt eller fel ? Vi har titta en hel del på Nissaki Suites/Nissaki Beach Hotel i Naxos stad. Vansinnigt dyrt men ser trevligt ut. Någon som bott där och kan säga om det är värt pengarna ? Något annat tips, helst hotell med bra frukost och havsutsikt ? |
|
|||
|
|||
Sv: Nissaki Suites eller annat tips
Citat:
Jag tror också att det bästa valet är att bo i Naxos stad, då har ni fler restauranger etc att välja mellan på kvällarna. Naxos är otroligt vackert i maj, hyr bil eller åk buss runt på ön och njut av grönskan! Nissaki Bech hotel - som är väldigt långt från min prisklass och mina önskemål - ligger bra om ni vill ha nära till både hamnpromenad och St Georgestranden. St Georgestranden är mycket långgrund och därför blir vattnet uppvärmt där tidigare på säsongen än vid Naxos andra stränder. Ett alternativ är Hotel Anixis, där jag inte har bott själv men som många rekommenderar. Det ligger i den gamla delen av stan, strax nedanför muren till Kastro. Där är det nära till hamnen, hamnpromenaden och busstorget, men längre till stranden. Utsikten är fantastisk och atmosfären i de gamla gränderna är speciell. Ring och boka i stället för att boka online, då blir det oftast billigare. Ett annat alternativ är Hotel Coronis, som ligger på hamnpromenaden, mer centralt kan man inte bo. Om ni vill uppleva ett mer personligt boende, med ett värdpar som månar om sina gäster, rekommenderar många Pension Sofi. Läs mer här på Kalimera om hur nöjda alla verkar vara med att bo där! Många som kommer till Naxos på våren gör det för att vandra i bergen, lokalbussarna tar en till olika byar och platser och sen vandrar man längs någon av alla fantastiska stigar och vandringsleder till ett mål på lagom avstånd. Dagtid är stan ganska tom på folk, framåt eftermiddagarna släntrar skolbarnen hem längs hamnpromenaden medan turisterna fikar i solen. Alla ställen har ännu inte öppnat för säsongen, och de som jobbar är ännu pigga och glada att se säsongen dra igång. Lycka till med Naxosveckan! Våga |
|
||||
|
||||
Det är ett väldigt bra pensionat, med de serverar ingen frukost och man har ingen havsutsikt, däremot har man fin utsikt över kastrot, alltid något.
|
|
|||
|
|||
Hjärtligt tack för tips och hjälp.
|
|
|