|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4067
Hmmm, kan det vara för att det inte fiinns några bilar? Eller är det för att det inte finns odlingsfält?
Gissar på Hydra... |
|
|||
|
|||
Citat:
De enda motorfordonen på Hydra ska ju vara två av den här typen: Men tydligen har någon lyckats smuggla över en traktor också... |
|
||||
|
||||
Oj, vilken lyckträff!
|
|
||||
|
||||
Var såg du traktorn?
|
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 4067 - Traktor på Hydra
Rätt tidigt på vandringen upp mot Profikti Elias och Mount Eros
|
|
||||
|
||||
Fanns det en väg där, eller var det något jordbruk?
|
|
|||
|
|||
Om det är där traktorn står du menar, så fanns det vägar dit. Traktorn står strax efter kyrkan St Constantine (den längst upp i byn). Så här ser vägen från kyrkan fram till platsen där traktorn står ut:
Det fanns även en slingrig väg upp till traktorkröken, som inte gick via Constantinekyrkan. Sen kan man väl säja att vägen slutade ungefär där traktorn står. Därefter var det åsnor som gällde, om man hade nåt att frakta. |
|
||||
|
||||
Tack för bild! Den vägen har jag inte sett. Får kolla upp den, och vandringen ni gjorde, nästa gång jag kommer till Hydra. Finns mycket kvar att se och göra märker jag.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Men dette bildet tok jeg for to dager siden..., like ovenfor sto det to biler til... (Beklager at jeg ikke får snudd bildet) Kari ( på Spetses) Senast redigerad av kari den 2015-04-21 klockan 22:21. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det blir allt fler bilar och traktorer på Hydra. |
|
|||
|
|||
Vi får väl hoppas det inte blir så jättemånga i alla fall...
Jag tyckte ju det var så skönt att slippa motorljud när jag var där |
|
||||
|
||||
Det är just tystnaden jag uppskattar mest med Hydra.
|
|
|