|
||||
|
||||
Ouzo meze i Pythagorion
Åker till Pythagorion snart tillsammans med våra vuxna barn och sina respektive. Framförallt jag är väldigt förtjust i ouzo meze och skulle vilja introducera de andra i det också. Har någon tips på var man hittar ett bra sånt ställe? Jag minns inte att vi åt nåt sånt förra året när vi var där själva, men det finns säkert flera ställen.
Maria - snart på väg |
|
||||
|
||||
Sv: Ouzo meze i Pythagorion
Jag kommer just nu inte på något ställe i Pythagorion, men kanske gör det senare.
Dock kan jag varmt rekommendera Antonis Taverna i Chora, det är en familjeägd taverna som serverar helt fantastiskt god mat. En av de bästa tavernorna på Samos, tycker i alla fall jag. Chora ligger ovanför flygplatsen. Ta en taxi dit, kostar inte många eurosar. Många greker går dit och äter och det är ofta fullt, men de kommer sent. Här har jag skrivit om ett av våra besök på Antonis Taverna. Senast redigerad av Kalimera den 2015-05-01 klockan 10:48. Anledning: La till länk |
|
||||
|
||||
Jag var där i somras och jag kan inte rekomendera den. Det kanske var bättre förr. Kankse de lever på myten om sig själva, eller på segt ryckte.
När var du där senast, Janne? Eller så sa jag något olämpligt/bara var tusrist. Med andra var de snobbiga. I Pirgos är det mycket troligt med bra Meze. Senast redigerad av xenos den 2015-05-01 klockan 11:02. |
|
||||
|
||||
Citat:
Men jag kom just på att det var ett ställe vid det lilla torget som ligger alldeles bakom hamnpromenaden där det alltid satt mestadels greker... där kanske man kan få sig lite ozou med meze? Vi åt aldrig där, men sa varje gång vi gick förbi att hit ska vi gå nån kväll. Det kanske får bli nu då Maria |
|
||||
|
||||
Tack för tips, kanske får bli en tur till Pirgos då...
Maria |
|
||||
|
||||
Hej !
Inte ska du/ni behöva lämna Pyth. bara för att dricka en ouze me meze ! Det finns ett ställe nere på hamnpromenaden som heter " To Mouragio " som serverar en enkel meze när du/ni beställer en ouzo , om det är det ni är ute efter. Priset är oförskämt lågt . 2014 när vi var där senast bet vi 3euro . "To Mouragio" ligger i på slutet av hamnprom. tv om du/ni står med ryggen mot havet. Alltså bort mot där färjorna lägger till ! Beställ bara en "Ouzo me meze" ! / Tom som alltid besöker To Mouragio när jag är i Pyth. |
|
||||
|
||||
Hva med Thanasis Sister, midt på havnepromenaden? Jeg rakk ikke å spise der selv da jeg var i Pythagorion, men den får veldig god omtale: http://no.tripadvisor.com/Restaurant...n_Islands.html
|
|
||||
|
||||
Tack för era tips! Det ser ut som att vi ska kunna få oss en ouzo meze i Pythagorion
Maria |
|
||||
|
||||
Varför inte hos Stavros. Mitt emot buss stoppet strax före vägen mot Samos stad. Dom blå stolarna är välbesökta.
|
|
||||
|
||||
Tror det är två år sedan. Fick mejl från några som köpt E-guiden förra året, de tackade för tipset om Antonis. De var jättenöjda. Alla kan ju ha dåliga dagar.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Där brukar vi ta en ouzo när vi är i Pythagorion. |
|
||||
|
||||
Citat:
Maria |
|
||||
|
||||
Hej, kommer precis hem från Samos,en ouzeria som är ett måste ligger högt upp på Ano Vathis höjder vinglig och karismatisk kvartersouzeria med folk från trakten bord och stolar på ett litet torg och ofta grekisk musik på smärtsam volym, billigt och välsmakande mezedes,stora ouzo så passopp,ca 12cl i glaset ligger vid kyrkan Ayia Matrona,från färjeplatsen gå hamnprom.förbi taxi och passera bussparkeringen,ta sedan in till vänster,och knalla snett uppåt i gränderna och kyrkan är skyltad vidare ok det är en bit ca 20min.men väl värt ett besök.du kommer att se hela vahti från ovan.Jan
|
|
||||
|
||||
Tack för tips Jan! Det låter som ett ställe i min smak. Har antecknat det.
|
|
||||
|
||||
hittade namnet i min väska.ouzerian i ano vathi heter TA Filarika...Jan
|
|
||||
|
||||