|
|||
|
|||
Vart åker vi?
Vi planerar att åka till Kreta med våra två vuxna (20-25 år) med respektive till Kreta nästa sommar och skulle vilja ha lite råd på vilken del av Kreta och gärna hotellförslag.
Vi föräldrar gillar lugn och ro, men våra barn vill gärna ha något att göra under dagarna, tennis, minigolf etc så de allra minsta ställena går nog dessvärre bort. En önskan är att det ska vara möjligt att åka till Spinalonga på en dagsutflykt. Har ni några tips? Gillar egentligen inte Allinclusive, men eftersom det är vi som bjuder på hela resan kan det vara skönt att veta vad maten kostar iförväg, så vi funderar eventuellt på att hitta ett sådant hotell. |
|
||||
|
||||
Sv: Vart åker vi?
Hej! Har ni tittat på hotell i Agios Nikolaos på östra Kreta, därifrån går det en del båtar till Spinalonga
|
|
||||
|
||||
Är det charter som gäller finns det lite att välja på på östra Kreta. Agios Nikolaos, som simetra nämner, är den charterort som ligger närmast Spingalonga. På sydkusten, i Makrogiolos, har Ving ett populärt AI-hotell. Det är görligt att åka till Spingalonga därifrån, och stränderna är bättre där än omkring Agios Nikolaos.
|
|
|||
|
|||
Tack för era svar, det lutar helt klart mot charter för att ha möjligheten att boka om vilket är svårare om man köper billiga flygbiljetter.
Makrigialos besökte vi på vår bröllopsresa för 20 år sedan och jag minns att jag tyckte transfern var lång och att det inte fanns så mycket runt omkring, men jag antar att det har hänt mycket på 20 år. Är fortfarande tveksam till AI så jag tar tacksamt emot andra förslag. |
|
||||
|
||||
De enda orterna som det går charter till på östra Kreta, där Spinalonga ligger, är de orter jag nämnde ovan, och Ierapetra, som är nytt resmål för i år.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Bokar ni hotell utan AI så se till att ni kan laga enkel mat "hemma". Frukost fixar man lätt, men det är värre med lunch och middag för så många personer. Då drar det iväg. |
|
|||
|
|||
Kreta kan jag utan och innan ,men inte något Ai hotell beroende på att vi inte bott på något sådant .V har gjort två resor med barn och barnbarn,vi var 16 st,.Resa 1 gjordes till Kos .Ai,, Hotell Ramira beach,Apollo.Jätte lyckat alla deltagare pratar fortfarande om hur bra och trevligt.Denna resa gjordes 2007 ,men var inne och kollade idag och det verkar hålla fortfarande . Resa 2 gick till Kreta ,Maleme ,inte A.i..Där bjöd vi på resan ,men inte mat etc,En av våra barn berättade att han bet. 17000kr för detta 1 vuxen o.3 barn år 2008.En sak till vill man äta tillsammans 15 st i olika åldrar o. smakinriktningar ,så är det få tavernor som klarar att lev. maten så att man kan äta tillsammans .Som Svinfin skriver kan man laga mat hemma så kan man tjäna en del ,t.ex så lagade vi lunch .Grek. sallad till vuxna och pastarätter till barnen för c:a 150 kr.Men vem vill laga mat varenda dag på semestern.Ha en bra semester tillsammans .
|
|
||||
|
||||
Citat:
Simetra |
|
|