|
|||
|
|||
Poseidons grotta, Pigadia?
Nån som hittat grottan? Var finns den? Förstår att den ska ligga utanför stan utmed huvudgatan...Är den värd ett besök?
/Vi som har 20 dgr kvar till flyget går till Karpathos |
|
||||
|
||||
Sv: Poseidons grotta, Pigadia?
Citat:
Här finns en beskrivning på hur man går dit. Berätta gärna om du besöker grottan. |
|
|||
|
|||
Ja, grottorna aer vael verda ett (eller flera..) besok. Ligger nagra hundra meter soder om Garden Villa, pa vaenster sida pa vaegen mot Vroutsas....den ENDA vaegen, sa man kan inte ga fel...Vilken fin bild det var i den laenken du hade i ditt mail, Janne....Mikke
|
|
||||
|
||||
Ja, det var verkligen fin. Fattar inte att jag inte har varit där. Har du varit där Mikke?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Det var maken som sökt på Karpathos o grotta på Youtube o hittade det. Vi kommer försöka hitta dit när vi åker om 2,5 v :-) Återkommer sen med bättre vägbeskrivning och bilder! |
|
|||
|
|||
Citat:
Stämmer kartan på länksidan? Garden villa ligger väl inte åt samma håll? Nu är jag förvirrad.... |
|
||||
|
||||
Det stämmer bra! Jag kan se grott öppningen från min balkong från Garden Villa och har besökt den flera gånger
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Abstinensen bygger på!!! Masse |
|
||||
|
||||
Så flott grotte så nære huset vårt! Og så har vi ennå ikke vært der.
Må besøkes!! https://www.youtube.com/watch?v=wf8Y...&feature=share |
|
||||
|
||||
Jag gjorde precis ett lite album med några bilder, så ni kan kika om ni är intresserade
Niias, ni bor ju "nästan" i grottan, så nästa gång får ni ta en morgonpromenad dit Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Ännu en anledning att åka tillbaka till Karpathos. |
|
|||
|
|||
Nu har vi varit i Poseidons grotta
Vi tycker det var värt ett besök... Synd bara att väggmålningarna inte finns kvar. Mycket fina snäckor att se och utsikten är fin. Kommer bilder i nästa resebrev Hur man hittar dit? I korsningen vid restaurang 7eleven går du gatan in mot höger, därifrån är det 1, 2 km till grottan. Den ligger på vänster sida och man ser bara en liten stig.... Getter håller till i o utanför grottan. Stigen är nästan egenvuxen men man ser stigen på avstånd från vägen. Från hotell Garden villa är det 500 m.... |
|
||||
|
||||
Då ska jag gå dit nästa gång jag är på Karpathos.
|
|
|||
|
|||
Nu har vi varit i Poseidons grotta
Vi tycker det var värt ett besök... Synd bara att väggmålningarna inte finns kvar. Mycket fina snäckor att se och utsikten är fin. Kommer bilder i nästa resebrev Hur man hittar dit? I korsningen vid restaurang 7eleven går du gatan in mot höger, därifrån är det 1, 2 km till grottan. Den ligger på vänster sida och man ser bara en liten stig.... Getter håller till i o utanför grottan. Stigen är nästan egenvuxen men man ser stigen på avstånd från vägen. Från hotell Garden villa är det 500 m.... |
|
||||
|
||||
Så bra at ni hittade När jag läser detta, så längtar jag "hem" till Garden Villa Ha det så gott
Riitta |
|
|||
|
|||
Vet inte varför det blev två inlägg?? Lite strul med tekniken....
Stavade även fel.. Egenvuxen skulle förstås vara igenvuxen /Carina |
|
|