|
|||
|
|||
Betala i förskott
Hej,
Jag har blivit ombedd att betala en del i förskott på bokat boende i början av juli, Studio Athina i Plaka. Har aldrig gjort det tidigare och aldrig blivit tillfrågad om det. Ställer mig lite frågan till det, vad tycker ni? // Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Betala i förskott
Det har jag gjort ibland; har inga problem med det.
|
|
||||
|
||||
Jag betalade en natt av fyra i förskott där jag bor nu, ett för mig nytt ställe. Har inte heller några problem med det, jag tycker snarare att de gör rätt. Hotellägarna gör förmodligen rätt stora förluster på no-shows på en säsong.
|
|
|||
|
|||
Ok, tack för svar/eva
|
|
|||
|
|||
Min värd på Tinos kräver också det, då det ofta är turister som bokar och som sen aldrig dyker upp. Det är inget konstigt med det. Vi har precis betalt full kostnad för vårt boende i Paris i juli. Inget konstigt det heller...Vi tänker ju dyka upp...
Lissi |
|
|||
|
|||
Har också betalat ett förskott motsvarande ca 3 nätter på mitt boende på Lipsi. Helt okej tycker jag då jag bokat 4 veckor i högsäsong. Som Inkfish och Lissi säger tar de ju en stor risk att förlora pengar annars, något de säkert inte har råd med, speciellt inte i dessa tider.
|
|
||||
|
||||
Selv om jeg ikke har blitt bedt om å betale en natt på forskudd så mange ganger, har jeg god erfaring med de gangene jeg har gjort det.
Jeg forstår veldig godt at de vil sikre seg og synes egentlig det er rart/merkelig at ikke flere ber om et forskudd |
|
|||
|
|||
Dt är väll ganska ok att göra, men jag skulle nog med tanke på rådande läge inte betala allt för stora summor i förskott,
Men jag har betalat både boende o bilar mm i förskott o det har alldrig varit några problem, det är om ekonomin går helt åt skogen då kan det nog bli knepigt kan jag tänka |
|
|