|
|||
|
|||
Väder på Naxos idag?
Hejsan!
Jag undrar om det är någon på Naxos idag som kan bedöma om min väderrapport stämmer? Den visar nämligen dåligt väder med åska, blixt o regn fast varm temperatur, stämmer det? Nyfiken Pyttan |
|
|||
|
|||
Sv: Väder på Naxos idag?
|
|
||||
|
||||
En kollega till mig har haft en skön dag på stranden men nu drar en del moln in och hon väntar regn och åska inatt.
|
|
||||
|
||||
Vet inte hur det är på Naxos, men fick denna bild från Skopelos på vår FB-sida.
Bildtexten var regn och åska. |
|
||||
|
||||
Min kollegas Naxosbild visade knallblå himmel och härliga vågor från dagen. Men nu drar det som sagt ihop sig.
|
|
|||
|
|||
Tusen tack för alla svar! 😃
Ojojoj har längtat så länge efter sol och värme! Trodde det var garanterat i månadsskiftet juni-juli... Det är nog det enda som kan få mig att inte åka till Grekland, att solen slutar skina ... Upp o ner är det iaf 😳 |
|
||||
|
||||
Jag tror bara det är ett värmeåskväder, det har verkat jättevarmt de senaste dagarna. Tror inte att du behöver oroa dig.
|
|
||||
|
||||
Här fått rapport om 32 på Fourni idag, och de hade fått en prognos som säger 34 i morgon.
|
|
|||
|
|||
Tack för positiv pepp!
Det blir säkert bra, sol och värme och som du Inkfish skriver i en annan tråd, "det grekiska ljuset" Längtar så! Det är bara det att efter den här otroligt dåliga våren och försommaren så känns det bara som om jag inte skulle klara av att det är dåligt väder mina två veckor i Grekland också. Sitter hemma och har tänt en härlig brasa i braskaminen medan regnet fortsätter att ösa ner i min ovanligt gröna trädgård. MEN hallå det är midsommar inte en novemberkväll...:eke: På måndag lyfter planet…älskar Arlanda |
|
|||
|
|||
Ja, Zappa, det har varit 32 grader på Fourni idag, men ikväll betydligt svalare och blåsigare. Väntar nu med spänning på åskväder och regn under natten och imorgon förmiddag. Därefter lär temperaturen åter stiga både i luft och i vatten.
|
|
||||
|
||||
Pyttan - hörde från Naxos imorse att det var molnigt och friska vindar på midsommaraftons förmiddag, vid lunchtid hade molnen blåst bort och solen brände på igen. Idag var det vindstilla och varmt.
|
|
|||
|
|||
Härliga nyheter Inkfish! Tusen tack för info!
Håller på och stryker och packar som bäst! Planet lyfter på måndag, Aten-Naxos-Schinoussa Inga regnkläder eller paraplyer ska med Enda eftergiften för eventuellt lekt väder, blir en tunn men varm tröja och ett par tunna långbyxor |
|
|