Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-06-21, 20:07
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Någon som söker jobb i Athen?

De flesta unga välutbildade människor har sökt sig bort från Grekland och bor just nu i andra europeiska länder så som England, Tyskland, Frankrike, Holland och Sverige.

Det är sant att nästan alla unga i Grekland har alla möjliga certifikat på att de kan engelska, och de flesta förstår engelska utan problem. Problemet kommer när de ska tala engelska, då de blir blyga och nervösa. De flesta unga i Athen kommer inte så ofta i kontakt med utlänningar / turister och har inte tränat på att konversera på engelska i vardagliga sammanhang. Det kommer fram när man intervjuar dem på engelska. Som sagt, här pratar jag om hur det är i Athen, inte hur det är i turistområden där greker pratar mycket bra engelska.

Det är väldigt omtänksamt av er att tänka på grekerna, och om ni känner nån grek som behöver jobb och som kan prata bra engelska och kan word och excel och som bor i Athen, så får ni gärna skriva ett privat meddelande till mig här på kalimera. Men speciellt mitt jobb är också en stor chans för de svenskar som bor och söker jobb här och inte kan så bra grekiska. Just för att i Athen så kräver de flesta arbetsplatser att man kan grekiska.

Så om ni känner någon, grek som svensk, som är intresserad så hör gärna av er!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:11.