Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-25, 21:18
Rossa Rossa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Vädret i Grekland

Hej! Ni som varit i Grekland ganska nyligen vad har ni haft för väder? Vi åker om 2 dagar till Alonissos och Smhi är ju inte direkt positiva i sina prognoser. Ska vi packa regnkläder tro? Isåfall blir det första gången någonsin när vi besöker Grekland.
Svara med citat
Gammal 2015-06-25, 21:41
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Vädret i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Rossa Visa inlägg
Ska vi packa regnkläder tro?
Nej
Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 00:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nej
Instämmer! Aldrig under de många resor jag gjort till Grekland har jag ens övervägt att packa med regnkläder. Vill jag traska kring i sådana så kan jag nog hellre göra det hemma.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 21:47
Carina Carina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi har alltid regnkläder med oavsett väderleksrapporter. Det har vi lärt oss efter många års resor som inte bara har bjudit på solsken utan också regn. Bra att ha som vindställ på vespan, även om det inte regnar.
Ifjol så var vi mycket glada att vi hade regnkläder, det regnade fruktansvärt nästan hela första veckan i juni på Lesvos. Skönt att inte bli genomvåt på våra promenader.
Regnkläder väger inte så mycket. Men det är verkligen trevligt att inte behöva använda dem alls.

Carina
Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 21:55
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Jag har också alltid en regnjacka med mig på mina resor, tar ju som sagt ingen plats i väskan och lika bra att använda när det blåser kraftigt som det ofta gör iaf i Kykladerna.

Jag fick då användning för den nu senast på Sifnos i maj-juni .

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-06-26 klockan 22:22.
Svara med citat
Gammal 2015-06-26, 22:54
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag tror att inställningen i den här frågan har en stark koppling till huruvida man är vandrare eller solpressare, och också till vilken årstid man reser.

Själv väljer jag att resa i säsonger med liten regnrisk, och som konsekvens därav har jag ingen anledning att ta med regnkläder. För mig är bad- och strandkläder mera prioriterat.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 01:10
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Väder i all ära, men nu ser det verkligen illavarslande ut om grexit
Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 10:05
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Aldrig haft regnkappa med men nu ska det bli ändring på det. Hade varit toppen med en tunn jacka i morse under joggingturen här på Skopelos. I dag vräker det ner, sitter nu inne på rummet på Dimitrios med altandörrarna öppen, det åskar o regnar och har så gjort en midnatt. Det är tredje regndagar under de 14 dagar vi varit här men det gör absolut ingenting. De övriga dagarna har varit ljuvligt varma, vi har cyklat varje dag utom en, jag har vandrat, vi har solat o badat och ätit otroligt god mat. Enligt prognos kommer det fler regndagar inom den närmsta veckan, en jacka eller ett paraply kan vara bra att ha med, i alla fall en något varmare till kvällen. En del kvällar har vi suttit i linne och svettats, en del kvällar har fleecejackan varit på. Nu har jag till och med strumpor på mig när jag sitter här med fötterna ute på altanen. Skopelos är ljuvligt, vi kommer tillbaka, då blir det femte gången.
ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 10:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Idag regnar det på Kreta, så kompisen där hade inköpt paraply. Jag har alltid regnjacka med på mina resor och kommer att ha även på septemberresan till Kreta. Skön på kyliga kvällar. Men det är ju upp till var och en.

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.