|
||||
|
||||
Bildgåta 4160 - Naoussa på Paros
Var är vi nu?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4160
Hmm fler vackra skuggor.
Vita tak, gråmålade trappor. Santorini? /Z Direkt från altanen i Pythagorion |
|
||||
|
||||
Inte Santorini.
Var hamnade ni? |
|
||||
|
||||
Karpathos? /Katitzi
|
|
||||
|
||||
Naxos stad...
/kimmen |
|
|||
|
|||
Naoussa Paros?
|
|
||||
|
||||
Dias Apartments. Stor lght med lounge del, största garderobsvägg jag nånsin sett och diskmaskin
/Z |
|
||||
|
||||
Garderob och diskmaskin? Är du verkligen i Grekland???
|
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. Citat:
Rätt! Grattis! |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Hehe, ja man förundras ibland.
En gång har vi haft tvättmaskin. DET var praktiskt! När jag lite fnulande frågade hur den fungerade, tittade hotellägaren bara på mig och sa, "Woman is coming" och skulle gå och hämta sin mamma När jag istället vred programvredet rätt, la i tvättmedel och tvätt som vilken man som helst.... tittade han storögt. Och lite imponerad, tror jag Dock är det fortfarande standard på porslin o liknande, dvs i en lght för fyra; - Två stora glas, ett litet och ett mittemellan - En tvålitersgryta, en 10-liters och en 2 dl kaffekanna, ett lock som inte passar någondera - En djup tallrik och tre odefinierbara - Tre stora skedar, två små - Tre kaffekoppar, en mugg Så, jo inget tvivel om var vi är... Sorry för kapningen av tråden, Janne! /Z Senast redigerad av Zappa den 2015-06-27 klockan 18:50. |
|
||||
|
||||
Citat:
Rolig läsning Zappa, Hoppas Ni har en bra semester! |
|
||||
|
||||
Den heter Argusa. Svårt att förklara exakt var den ligger, men där har alltid funnits restauranger (har bytt ägare flera gånger antar jag) som har varit lite lyxigare.
|
|
||||
|
||||
Ok, takk
|
|
||||
|
||||