![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om ingen redan nämnt.. är ficklampa, refexer och värmeljus bra att ha med. Västskeersättningstabletter om du blir sjuk. Finns på Apoteket och är föpackade i rör. Saknade jag den gången jag fick salmonella på Karpathos och dom som fanns där hade så äcklig smak. Visserligen sällsynt med magåkommor i Grekland men tabletterna kan var bra att ha vid långa vandringar i värme och även efter en trevlig fest. Skavsårsrplåster. Kondomer om du vill ha ett semesteräventyr
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaret! Ja det kan ju bli rätt mörkt i Grekland på kvällarna om man inte bor mitt i smeten, ficklampa bra tips!
Skoskavplåster tänkte jag inte på, det är ju bra att ha, misstänker att vi kommer att gå en del... |
|
||||
|
||||
![]()
I samband med vår resa 2003 skadade Hustrun sitt knä illa redan andra dagen vi till Kos anlänt!! Hustrun är extremt infektionskänslig.
Jag vandrade runt i butikerna för att finna sårsalva samt plåster!! Salvan var lätt att hitta , men plåster??? Vad heter plåster på Engelska?? Efter stor palaver i flera butiker kom så det självklara svaret av yngre grekisk expedit " Aha!!" Hansaplast" därtill svensktillverkad!!! Tablå!!! Arne |
![]() |
|
|