![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men det kanske är bättre att inte bry sig eller diskutera över huvud taget, bara "koppla av"... /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Om ett år kommer Grekland ha en skattekontroll som får vår egen att blekna bort i ett töcken. Dessutom finns ingen arbetslöshet! Alla nu arbetslösa kommer omedelbart att genomgå en djupgående utbildning i skattekontroll. Givetvis inkluderande studiebesök i europeiska länder som säger sig vara fulländade inom området. En sak är klar; det blir ett besök i Sverige och i vår verklighet. Bland annat på torgmarknader (test; får du kvitto om du köper en pelargon?) och ett försök att få svar på frågan; höjs inte mervärdet på ett hus (eller annat) om du gratis hjälper din kompis att renovera ett och annat i det huset?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad jag kan förstå så har allt ekonomistök i Grekland bäddats sedan långt före eurons inträde,men det var då det kom i dagen...
Offentligsektor´n bör förstå att de är en"tärande"och inte inkomstbringande verksamhet,men ändå ett måste i samhället.Strejka inte. Export verksamheter och turism utifrån är exempel på de som ger + i kassan. Att förstå också vad gäller kvitton...Jag vet inte kostnader för företagare i Grekland men här hemma är det ganska dyrt att ta betalt. Kortläsare på min lilla verksamhet(märk väl nu)kostade mig 12000-14000/år, mao.nej tack!Kontant eller faktura. Kontant rekomenderades kassa apparat=15000:- Tur nog fick jag hjälp och löste det också. Insättning av kontanter kostar c:a100:- och uppåt,beroende på belopp. Det jag vill säga är att småföretagen får ta hårda smällar på sin ekonomi,visst kostar det för stora,men de har andra möjligheter och omsättningar. Grekiska företagen behövs... Hasse |
![]() |
|
|