|
|||
|
|||
Diakonis Hotell
Hej!
Någon här som har bott på Diakonis i Karpathos Stad? Någon som har nåt tips vilket rum man ska önska? Balkong, terrass, mot pool, mot omgivningar? Vill ha lite fin utsikt. Tar tacksamt emot tips om rummen och läget. Therese |
|
||||
|
||||
Sv: Diakonis Hotell
Du finner kanskje ut noe fra hjemmesiden deres?
Hotellet ligger litt opp i dalen, men man ser nok utover fra 2.etg. Rom mot bassenget er sikkert best. Jeg har ikke bodd der, men gått forbi noen ganger. http://www.diakonishotel.com/diakoni...rpathos-island |
|
|||
|
|||
Bra val av resemål
Bodde på Diakonis för något år sedan i rum en våning upp med utsikt mot pool. Trivdes bra 😊. När jag åker tillbaka är diakonis ett möjligt alt. En bit in till Karpathos stad, ca 15-20 min att gå. Flera bra restauranger på vägen in. Hyr moppe/scooter. Karpathos är en perfekt ö att åka runt och utforska alla pärlor som ex Apela, Achata mfl och flera byar. Åk över till Västra sidan och hitta fler guldkorn Trevlig resa till en av mina favoriter 😊 Hälsningar Urban |
|
||||
|
||||
Kan tipsa om hotel Romantica! Mysigt, lugnt, fräscht, jättetrevlig personal och bara 700m till centrala Karpathos
|
|
|||
|
|||
Citat:
Vi har bott på Diakonis 2 ggr i maj, en gång i år o en gång 2013. Trivdes jättebra och vi bodde högst upp med balkong. Bor du på bottenvåningen så har du inte nån utsikt mot havet direkt... Första gången fick vi andra våningen automatisk men i år ville vi gardera oss så jag mailade ägaren Mike innan vi kom ner o bad om andra våningen så han fixade det. Det finns inte direkt val gällande balkongen o utsikten då det är byggt så att alla balkonger är mot poolen/havet. Städningen är kanon och sker varje dag utom söndag. Poolen får man nästan ha för sig själv, många badar i havet. Man kan köpa frukost på hotellet, vet inte vad det kostar då vi alltid gjort egen. Det går även att köpa "lättluncher" och alkohol i baren. Trevlig ägare och personal! Jag har skrivit ett resebrev som finns att läsa här på Kalimera, i den har jag med lite bilder från hotellet o rummet. Rekommenderar verkligen Diakonis, hoppas ni får en fin vistelse!! Om du undrar nåt mer så hör av dig |
|
|