|
||||
|
||||
Bristol UK
Hej alla glada!
Finns det någon här på forumet som besökt Bristol i England? Har ni några bra och billiga hotell eller B&B förslag? Vi kommer troligtvis att resa dit en sväng i början av juli i sommar. Vår yngsta dotter har precis gett sig iväg dit för att flytta ihop med sin pojkvän. Än så länge bor de hos hans bror men de söker eget boende, fast det blir nog trångt så vi lär få bo på hotell. Alla tips om staden och vad man kan göra där mottages gärna! Tänkte hinna med att besöka Bath i alla fall. Katitzi |
|
||||
|
||||
Sv: Bristol UK
Vet inte så mycket om stan, men Bristol City vann ju League 1 och spelar nästa år i Championsship. Det betyder att man kan gå och matchen mot Wolves nästa säsong, så det får bli mitt tips.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Kolla på www.airbnb.se om ni hittar något boende som passar.
|
|
||||
|
||||
Just nu är biljettpriserna till Bristol ganska höga. SAS flyger dit. Tror ni man törs vänta lite med och boka? Eller blir det bara dyrare nu framöver? Klart man kan flyga till London och sen ta buss, men det vore ju skönt att spara in den tiden.
Några tips? Katitzi |
|
||||
|
||||
Nu är det bokat till Bristol! 6-10 juli ska vi vara där och hälsa på dottern. Ska bli så kul!
Lite jobbigt dock att vänta ända till september på årets Greklandsresa... Katitzi |
|
||||
|
||||
Trevlig resa till Bristol! Kanske blir det lättare att vänta på Greklandsresan då.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Katitzi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Jag är inte intresserad av fotboll alls! Gubben skulle nog gärna se en match, men det är ju inte därför vi är där.
Katitzi |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Är nu hemma från Bristol som var en trevlig stad för att vara så pass stor, ca. en halv miljon invånare. Stort levande hamnområde med waterfront fullt av restauranger mm. Mycket att titta på tex. Old town med gränder och marknad, kyrkor, museer, utsiktstorn och den kända Suspension Bridge (stor hängbro över floden Avon som flyter genom staden).
Det finns ett universitet i staden och många ungdomar söker sig dit. Det finns några " hippa" områden där väggmålningar dominerar gatubilden. Den berömde Banksy kommer från Bristol och vi såg flera målningar av honom. Vi var också till grannstaden Bath en dag och tittade på de Romerska baden där. Mycket intressant med ett stort utgrävt område som var fint iordninggjort med guidning. Staden är otroligt vacker med gamla byggnader, parker och floden som flyter igenom också här. Många vackra vyer över det kuperade landskapet fick vi. Jag har aldrig sett en flygplats som ligger så vackert som Bristols! Kan rekommendera området för en semestertripp. Att hyra en bil och köra runt Cornwall söder om staden skulle jag vilja göra någon gång. Om dottern blir kvar länge kan det kanske bli av! Ska försöka lägga upp några bilder så småning om. Katitzi |
|
||||
|
||||
Här kommer några bilder från Bristol
Bath: The Roman Bath Senast redigerad av Katitzi den 2015-07-15 klockan 16:45. |
|
||||
|
||||
Vacker stad!
|
|
||||
|
||||
Ja stan är fin även om det såklart finns mindre fina områden också. Det är alltid kul att åka till ett nytt resmål som omväxling till kära Grekland.
Det jag tänkte på var att det inte finns tiggare utanför alla större affärer som det gör här i Sverige nu. Det är tydligen mycket striktare inreseregler i England. Däremot finns det ganska många uteliggare som går runt och frågar efter pengar. En reflektion bara... Katitzi |
|
||||
|
||||
Tack för fina bilder. Det finns så mycket som man borde hinna se här i världen. Alldeles fööör mycket för att man skall hinna med det.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack för fina bilder Katitzi! |
|
|