Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-20, 20:02
ciic ciic är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2015
Standard Ö-hjälp!

Nu är det snart (eller ja, 39 dagar kvar) dags för sommarens andra ö-luff! Den här gången skall jag resa själv, 2 veckor i Kykladerna med start på Koufonissi där jag stannar 4-5 nätter för att hälsa på några nyblivna vänner. Sista ö blir Paros, min gamla ungdomskärleks-ö! Vilka öar skall jag besöka däremellan? Har tidigare varit på Naxos och Amorgos så vill gärna testa något annat. Har en liten fundering på Koufonissi-Santorini-Folegandros-Paros, vad tror ni om det? Eller har någon något supertips på en ö jag absolut inte får missa? Jag är ute efter fint väder, fantastiskt trevliga människor, vacker omgivning och god mat, är med andra ord inte så kräsen

Öluffen avslutas med 4 v i Aten där jag skall studera grekiska. Kan det inte bara bli 29 augusti NU!!!!

/Ciic
Svara med citat
Gammal 2015-07-20, 22:06
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Ö-hjälp!

Tycker det låter som en bra rutt, men 4-5 dgr på Koufinissi så blir det bara 9-10 dgr på de resterande 3 öar. Jag hade nog tagit det lite lugnare och bara tagit en till ö.
Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 11:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Jag skulle, precis som Gunnar skriver, dragit ner på antal öar. Jag gillar Iraklia väldigt mycket, och dit är det nära från Koufonissi. Folegandros är en fantastisk ö, så om båtarna passar är det ett mycket bra val. Och självklart måste du åka över till Antiparos när du är på Paros. Santorini är också ett måste, men där är grymt mycket folk den tiden du åker.
Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 12:54
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Hej på dej.

29:e Augusti, då sitter vi kanske på samma plan till Aten då . Själv ska jag först ut till Egina som vanligt ett par dagar, sen får jag se vad det bär hän.
Hade varit kul att säga Hej
Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 13:20

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Hej på dej.

29:e Augusti, då sitter vi kanske på samma plan till Aten då . Själv ska jag först ut till Egina som vanligt ett par dagar, sen får jag se vad det bär hän.
Hade varit kul att säga Hej
Åh så roligt! Jag flyger med SAS från Landvetter 06.55. Ser även att du är från min gamla hemort där jag faktiskt befinner mig för tillfället, längtar extra mycket till solen när det är sånt här grått o trist väder!
Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 13:27

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle, precis som Gunnar skriver, dragit ner på antal öar. Jag gillar Iraklia väldigt mycket, och dit är det nära från Koufonissi. Folegandros är en fantastisk ö, så om båtarna passar är det ett mycket bra val. Och självklart måste du åka över till Antiparos när du är på Paros. Santorini är också ett måste, men där är grymt mycket folk den tiden du åker.
Ja, ni har rätt. Blir bara så exalterad och vill se så mycket som möjligt, men det lär ju inte vara sista gången jag åker till Grekland direkt en till ö får nog räcka i tillägg till Paros och Koufonissi.
Jag har efter att ha tittat lite extra på båttider osv bestämt mig för Paros först (och då såklart även Antiparos) för att sedan bege mig ut till Koufonissi. Iraklia har funnits med i tankarna men har varit sugen på Folegandros så länge, även Santorini o Milos, så får fundera lite till. Iraklia har jag fått mycket tips om av mina vänner på Koufonissi så den ön måste jag ju besöka någon gån!
Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 17:20
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Attans, jag flyger från Arlanda . Åker upp med båten dagen innan. Vad kul att hitta en gotlänning i förskingringen. Trevlig resa till dej och vi hoppas på ett resebrev så klart.
Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 20:09

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Attans, jag flyger från Arlanda . Åker upp med båten dagen innan. Vad kul att hitta en gotlänning i förskingringen. Trevlig resa till dej och vi hoppas på ett resebrev så klart.
Tack, detsamma!
PS. 38 dagar kvar!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:33.