![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det går lokalbuss till Anaxos också. Eva
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har sedan november letat efter en resa där jag och min syster kunde boka egna rum/lägenheter (vi är inte sugna på att dela) på en ort som är mysig utan för långa avstånd mellan boende, strand och centrum och där det finns liv och rörelse, lite bykänsla och utan att vara värsta partyställe för ungdomar. Dessutom med flygplats eftersom vi bara kan var borta i en vecka. Och under tiden har jag insett att jag inte längre kan gå vettigt. Problemen har blivit värre mycket fort. Så jag har letat och letat, googlat och frågat här, tittat på Youtubeklipp och tänkt att i Pythagorion vet jag i alla fall att jag kan åka taxi fram och tillbaka från vårt favorithotell. Så hittade jag Petra, just när jag gett upp tanken på en resa utan taxi tre, fyra gånger om dagen (Pythagorion är ju backigt, backigt). Ingen av oss har körkort så
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
När och med vilken researrangör ska ni åka? =) Vi åker själva till petra den 20:e augusti med ving =)
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ah vi var väldigt sena med våran bokning också tog en "sista minuten" i juni. Men trist vi hade nämligen tänkt hyra bil i 2 dagar, hade ni åkt samtidigt hade man kanske kunnat slå följe =)
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fajotta det här har du naturligtvis redan prövat men jag tar risken med en onödig fråga - gåstavar?
|
|
|||
|
|||
![]()
Ingen dum fråga! Nej! Har en käpp man kan fälla ihop men det funkar inte riktigt. Tittar på varianter av kryckor man kan vika. Dock säger läkaren att jag ska tvinga mig att gå och stärka musklerna för enligt honom är jag för ung för knäproteser. Får testa stavar !! Tack
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag gissar att man känner sig tryggare och har bättre balans med stavar eftersom man faktiskt har en på varje sida. Dessutom ser det ju rätt sportigt ut
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte doktorn sett till så att du kommer till en bra sjukgymnast? Är du bara 50 måste du ju verkligen träna upp det där så att det inte går överstyr för tidigt.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hade faktiskt krymp 4 centimeter när jag skaffade nytt pass nu eftersom knäna är så böjda. Spinning it is
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också artros och kämpar på med promenader, fast det gör ont, men jag vill inte bli stillasittande och stel. Jag vill gärna tipsa dig om vattegympa i varmt vatten det är jättebra. Jag brukar även passa på att göra övningar i det varma vattnet när vi är i Grekland.
Ha en fin semester i Petra. Carina |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Igen tack till alla!! Mina ben är så sneda att jag inte kan gå vettigt, även om jag fick bort smärtan. Men om både doktorn och säger att träning är bra är det bara att sätta igång! Som sagt: Är för ung för proteser ( i mitt fall helproteser på båda knäna) och det vore ju vansinnigt att tjata sig till det då om det riskerar bli dåligt och om träning hjälper. Börjar min semester i morgon och får genast ta tag i projekt Grekland 2015
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och ni, skulle det ju vara
|
|
|||
|
|||