Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-29, 03:53
Jason Jason är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Färja Mykonos-Naxos

Hej
Verkar som det finns två hamnar på Mykonos? Nån som kan tipsa oss om vilken vi skall be taxin köra till från flygplatsen? Och ungefär hur mycket kan det kosta?
Mvh Jason
Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 09:42
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Sv: Färja Mykonos-Naxos

Det finns bara en hamn!
Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 11:27
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Det finns bara en hamn!
Öhh, va? Det finns två. Old port och New port. Vi åkte från Old port till Amorgos och från Naxos till Mykonos New port. Om Naxos-båtarna alltid lägger till i New port ska jag låta vara osagt, men det borde ju framgå av bokningen. Vi tog en taxi från flygplatsen till Old port och pröjsade 15 € tror jag. Lite längre till New port, så då får du säkert lägga på 7-8 €.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:51
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015

Det är riktigt, Mykonos har två hamnar, New Port och Old Port, som Netwolf mycket väl påpekar. Jag var på Mykonos i mitten av oktober 2013, jag var på väg till Delos. Jag kom till Mykonos (New Port) från Rafina och tre dagar senare åkte jag från New Port till Samos.
Old Port hade en mycket livlig båttrafik fast det var mitten av oktober. Jag såg färjor från Old Port till några enstaka öar samt de mindre båtarna till Delos som startade vid 10-tiden om jag minns rätt, alla båtar till Delos startade mellan 10- och 11-tiden och sedan var det slut. Vid 15-tiden började båtarna återvända från Delos till Old Port på Mykonos, och jag tror det pågick fram till 17-tiden. Jag såg också en del mindre båtar som jag uppfattade vara "taxibåtar" och dessutom en strid ström av mindre båtar som transporterade passagerare från/till de tre/fyra kryssningsfartygen som låg och guppade ute i havet i anslutning till Old Port.
För att komma till rätt hamn, säg till taxichauffören på flygplatsen att du skall vidare till Naxos, han/hon vet säkert vilken hamn det är fråga om.
Jag har tyvärr ingen aning vad det kostar att åka taxi från flygplatsen till hamnarna. Jag åker sällan taxi i Grekland.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:44.