#1
|
||||
|
||||
Norwegian - ny värsting
Norwegian toppar ARN:s senaste lista över reseföretag som inte följer reklamationsnämndens rekommendationer avseende kompensation till "misshandlade" resenärer. Tidigare ettan Ryanair finns inte med bland topp 8.
(Källa svt text.tv 14/9 18:05) |
#2
|
||||
|
||||
Sv: Norwegian - ny värsting
Citat:
Gällde främst deras långdistansflygningar om jag förstod det rätt. |
#3
|
||||
|
||||
Sv: Norwegian - ny värsting
Ja, försenade och inställda flyg gäller tydligen framförallt långdistans. Men det som visas här är underlåtenhet att kompensera passagerare trots nämndens rekomendationer.
|
#4
|
|||
|
|||
Sv: Norwegian - ny värsting
Citat:
Det var mycket strul med Norwegians nya flygplan Boeings Dreamliner, långdistans linjer, framförallt till Thailand. Det var en representant från Norwegian som uttalade sig i Rapport idag och sa att Norwegian inte följer ARN:s rekommendation p g a att det finns en EU-förordning (?) som säger att förseningar eller inställda flyg som orsakas av tekniska problem på flygplan betraktas som extraordinära omständigheter, och på så sätt slipper Norwegian betala kompensation till resenärerna. Rätt eller fel, jag har ingen aning. |
#5
|
||||
|
||||
Sv: Norwegian - ny värsting
Och faktiskt så gäller många rekamationer att utlovad flygplanstyp ej använts.
Men Boeing 787 Dreamline har väl haft lite strul? Och då ska kärrorna stå. Hasse |
#6
|
|||
|
|||
Sv: Norwegian - ny värsting
Citat:
Fabrikationsfel skall det vara och i så fall finns en EU-dom som säger att flygbolagen inte behöver betala kompensation till resenärerna. Allt enligt Norwegians informationschef. |
|
|