|
||||
|
||||
Min hobby.....Hotellbooking ;)
Hobbyer bruker å koste penger, min hobby Hotellbooking koster kun t i d - og jeg har s p a r t mye penger på å "overvåke" tilbudene
Men i dag tjente jeg noen kroner/euro ved å gjøre en endring - det var ikke i mine tanker, fant bare ut at vi skulle utvide oppholdet i Rhodos By med en dag, fra 3 til 4 overnattinger . På booking.com gjør man det selv, stor var min forundring da 3 overnattinger til 114 € ble erstattet med 4 overnattinger til 112 €... Måtte sjekke om frokost fortsatt var inkludert og det var det. - får nesten dårlig samvittighet, så vi får være ekstra rause med tips Et annet "kupp" jeg gjorde for noen dager siden, tør jeg nesten ikke fortelle om - eller når vi skal være 60 døgn i Hellas, " tilgis" kanskje at 4 av dem tilbringes på et AI - Hotell Det "uimotståelige" tilbudet er i Kolymbia, der vi får et dobbeltrom og AI for totalt NOK 985 for 4 døgn! Dvs 25 €/døgn... - vi skal ha bil og er i området for å se oss rundt, så vi hopper nok over "et måltid eller to" , eller flere om maten ikke er god Må si jeg er spent på hvordan det vil bli å få armbånd og å oppleve hvordan AI er/fungerer |
|
|||
|
|||
Sv: Min hobby.....Hotellbooking ;)
Priserna på booking kan variera för ett och samma rum under en och samma period. Jag har också märkt det. Antar att det har att göra lite med om många visar intresse för området, gör sk "spökbokningar" o likn. Vet inte om det har att göra med hur många som är inne och klickar och söker på booking på enbart området eller om det bara gäller klicken/sökningar på det faktiska hotellet. Tycker mig märkt att när priset går upp på ett hotell inom ett område så gör det så även på övriga i samma område. Och det gäller oavsett säsong.
Senast redigerad av Thira den 2015-09-29 klockan 19:35. |
|
|||
|
|||
Kari, ..om man är så mycket i Grekland som många av oss är så MÅSTE man kika runt på bästa pris....annars går det inte....
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag bokade via booking.com för första gången när jag bokade en natt i Kalamata förra veckan. Så enkelt det var.
|
|
||||
|
||||
När man har personlig inlogg så kommer erbjudande fram, vilken rabatt som gäller för dig, just idag, specifika hotell. Har fått några fina rabatter genom booking.com .
|
|
||||
|
||||
Tycker booking är toppen har aldrig haft nåt problem
dessutom är ju det bra med betygen på hotellen har ofta stämt med verkligheten |
|
||||
|
||||
Jag har bokat mina hotell både i tjänst o privat sedan ca 10 år tillbaka, min erfarenhet av booking.com och hotels.com är att det alltid fungerar perfekt. Booking är oftast bättre på mindre orter, och har något billigare alternativ. Men det är mest min känsla.
Hotels.com skickar ständigt ut olika rabatterbjudanden och efter 10 nätter får man 1 gratisnatt |
|
||||
|
||||
Jag kikar på booking och sen på tripadvisor (för att se omdömen). Sen kollar jag om det går att boka direkt med boendet, det brukar vara det bästa (min erfarenhet). Det där med att kolla på tripadvisor är jag glad för att jag gjorde när jag å sonen var i Kalifornien förra året. Vissa boenden hade fått bra på booking, men när vi läste på tripadvisor stod det mer, t ex om väldigt ofräscha lakan (nu är jag snäll..)
Helena S |
|
|